Hjælp - Jeg er meget tynd

14. juni 2007

Kategori:
Alder:
13 år

Hjælp - Jeg er meget tynd

Hej med dig

Jeg er en pige på 13 år, som har et problem. Jeg er meget tynd, nogle mener for tynd, hvilket jeg også selv mener. Jeg bliver drillet i skolen med det, og har haft nogle meget ubehagelige episoder med det.

Min mor havde det lige sådan på min alder, og siger at jeg skal have tålmodighed. Men jeg er så ked af, at jeg er så tynd, og jeg vil virkelig gerne have hjælp.

Jeg er ca.166 cm høj og vejer mellem ca. 40 og 42 kg. Jeg forbrander meget hurtigt, og skal spise ...

Annonce

... tit, ellers risikerer jeg at besvime, hvilket jeg har prøvet før.
At jeg er så tynd, som jeg er, medvirker bl.a. at jeg næsten altid har skader, når jeg dyrker sport.
Jeg har prøvet at spise mere, men det hjælper ikke, og som min mor siger, hvis jeg skulle se ud, som jeg spiser, så skulle jeg veje 20 kg. for meget.

Jeg ville gerne høre, om du har en ide til, hvordan jeg kan tage på, men stadig være sund.

Jeg håber virkelig du kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder