Hjælp - Jeg er meget tynd

14. juni 2007

Kategori:
Alder:
13 år

Hjælp - Jeg er meget tynd

Hej med dig

Jeg er en pige på 13 år, som har et problem. Jeg er meget tynd, nogle mener for tynd, hvilket jeg også selv mener. Jeg bliver drillet i skolen med det, og har haft nogle meget ubehagelige episoder med det.

Min mor havde det lige sådan på min alder, og siger at jeg skal have tålmodighed. Men jeg er så ked af, at jeg er så tynd, og jeg vil virkelig gerne have hjælp.

Jeg er ca.166 cm høj og vejer mellem ca. 40 og 42 kg. Jeg forbrander meget hurtigt, og skal spise ...

Annonce

... tit, ellers risikerer jeg at besvime, hvilket jeg har prøvet før.
At jeg er så tynd, som jeg er, medvirker bl.a. at jeg næsten altid har skader, når jeg dyrker sport.
Jeg har prøvet at spise mere, men det hjælper ikke, og som min mor siger, hvis jeg skulle se ud, som jeg spiser, så skulle jeg veje 20 kg. for meget.

Jeg ville gerne høre, om du har en ide til, hvordan jeg kan tage på, men stadig være sund.

Jeg håber virkelig du kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Vigtigheden af tidlig synstest hos Børn: Memira er eksperter

Børn er gode til at kompensere for synsproblemer og kan ofte ikke selv fortælle, hvis noget er galt. Hos Memira er vores øjenlæger eksperter i børns syn og ved, hvor vigtigt et godt syn er for børn i børnehaven, skolen, under uddannelse og i livet generelt. Vi tilbyder kort ventetid på ...

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej

Så er Viggas mor på banen igen og sidder her med smil på læben og tænker over at du fik ret igen..... du har en fantastisk brevkasse og jeg ville være helt lost uden den :))

Tak for en dejlig brevkasse og undskyld jeg ikke kan gøre mine breve kortere :))

Med venlig hilsen
Viggas mor