Hvordan bliver man sundhedsplejerske?

3. september 2003

Kategori:
Alder:
18 år

Hvordan bliver man sundhedsplejerske?

Hej.

Jeg håber, at det er okay, at jeg skriver til jer, for det er nemlig ikke et sygdomsspørgsmål jeg har. Jeg er en pige på 18 år og som går på HF 2.år.

Jeg er meget interesseret i sundhedsplejerske jobbet, men jeg kan ikke rigtigt finde noget information om uddannelsen og jobbet. Så jeg tænkte på, om du/I vil/kan henvise mig til evt. en internetadresse eller lignende, hvor jeg kan finde information om uddannelsen dvs. hvordan bliver man man det, hvad kræver det o.s.v.

Det er helt i orden, hvis du/I ikke har tid til at besvare mit spørgsmål.

Fortsat god dag.
Med venlig hilsen
Karina

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder