Græder ved samvær med far

5. juli 2020

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Græder ved samvær med far

Hej Helen,

Min datter er 13 måneder og når jeg kommer på samvær, bliver hun meget ked af det og begynder at græde. Jeg håber du kan hjælpe mig med råd og idéer, da jeg for alt i verden gerne vil have dette ændret og vi kan få opbygget en rigtig god relation.
Mit og morens forhold gik i vasken under graviditeten, så jeg har haft samvær lige siden fødslen. Jeg er på samvær én gang om ugen i en time eller to og sådan har det egentlig været lige siden hun blev født.

Min datter og jeg er ikke der hvor jeg ønsker og tænkte at vi ville være i vores forhold, efter 13 måneder, og her den sidste 1-2 måneder føler jeg det har gået den forkerte vej, for det er her hun er begyndt at blive ked af det.

Det er som en kniv i hjertet når ens datter begynder at græde ved at se dig, og generelt ikke er tryg ved dit selskab. Hvilket også betyder jeg ikke kan huske hvornår jeg ...

Annonce

... sidst har holdt hende i mine arme, eller sat med hende i mit skød. Så derfor er jeg på jagt efter alle råd og idéer du måtte have, så jeg kan få vendt situationen rundt.

Jeg ved ikke hvad der gør at hun reagerer på denne måde overfor mig. Hun reagerer ikke sådan overfor fremmede. Jeg har tænkt om jeg måske er kommet til at overse hendes signaler, da hun var mindre, når jeg var på samvær. Da jeg var helt fortabt og forelsket i hende når jeg var på samvær. Derfor frygter jeg at den følelse har sat sig i hende og hun forbinder den med mig.

Moren og jeg er i gang med at opbygge et godt samarbejde og det går rigtig godt (det har ikke altid været så godt). Hun vil også gerne at min datter og jeg får opbygget en rigtig god relation og det går også hende på. Så det er ikke kun en hjælp til mig og min datter, men os alle 3.

Håber du kan hjælpe, jeg er villig til at gøre alt.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor