Brev:
Græder ved samvær med far
5. juli 2020
Alder:
13 mdr.
Græder ved samvær med far
Hej Helen,
Min datter er 13 måneder og når jeg kommer på samvær, bliver hun meget ked af det og begynder at græde. Jeg håber du kan hjælpe mig med råd og idéer, da jeg for alt i verden gerne vil have dette ændret og vi kan få opbygget en rigtig god relation.
Mit og morens forhold gik i vasken under graviditeten, så jeg har haft samvær lige siden fødslen. Jeg er på samvær én gang om ugen i en time eller to og sådan har det egentlig været lige siden hun blev født.
Min datter og jeg er ikke der hvor jeg ønsker og tænkte at vi ville være i vores forhold, efter 13 måneder, og her den sidste 1-2 måneder føler jeg det har gået den forkerte vej, for det er her hun er begyndt at blive ked af det.
Det er som en kniv i hjertet når ens datter begynder at græde ved at se dig, og generelt ikke er tryg ved dit selskab. Hvilket også betyder jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst har holdt hende i mine arme, eller sat med hende i mit skød. Så derfor er jeg på jagt efter alle råd og idéer du måtte have, så jeg kan få vendt situationen rundt.
Jeg ved ikke hvad der gør at hun reagerer på denne måde overfor mig. Hun reagerer ikke sådan overfor fremmede. Jeg har tænkt om jeg måske er kommet til at overse hendes signaler, da hun var mindre, når jeg var på samvær. Da jeg var helt fortabt og forelsket i hende når jeg var på samvær. Derfor frygter jeg at den følelse har sat sig i hende og hun forbinder den med mig.
Moren og jeg er i gang med at opbygge et godt samarbejde og det går rigtig godt (det har ikke altid været så godt). Hun vil også gerne at min datter og jeg får opbygget en rigtig god relation og det går også hende på. Så det er ikke kun en hjælp til mig og min datter, men os alle 3.
Håber du kan hjælpe, jeg er villig til at gøre alt.