Brev:
Lyde når barnet er 1 år
3. april 2020
Alder:
13 mdr.
Lyde når barnet er 1 år
Hej Helen
Min dreng kom lidt bagud på pludren pga. at han med væske på ørerne viste sig at have været nærmest døv over en længere periode. Der blev lagt dræn da han var 10 måneder og straks kom en masse nye lyde ud af ham, men der er ikke rigtigt sket noget på pludre-fronten siden og nu er han snart 13 måneder. Faktisk er det som om, der er tilbagefald på mængden af reelle lyde. Han laver mest af alt bare skrig "wuaaah", og mindre dada, baba, gok gok end da han var 11 måneder.
Han peger en del, for det meste random hvor vi gætter os frem til hvad han peger på "ja, det et stort træ". Han forsøger at lave baby-tegn til kanin og fugl, så langt så godt. Men burde hans lyde ikke også begynde at minde om et-eller-andet genkendeligt?
Han reagerer fint på lyde og sit navn.
Hvordan ved vi om der er noget at bekymre sig om?
Hvad skal vi kigge efter?
Med venlig hilsen
Mette