Pludrer ikke og griner ikke med lyd

25. marts 2020

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Pludrer ikke og griner ikke med lyd

Hej Helen

Jeg har de sidste par dage fået en stigende bekymring vedr. min datters manglende pludren, og manglende lyd når hun griner.

Er det normalt at der ikke er ret meget lyd når hun er så gammel? Hun bliver 6 mdr. her den 1. April.

Hun er en meget glad pige som smiler hele tiden, til alt og alle, og ofte smiler hun meget stort, samtidig med at hele kroppen bevæger sig, så hvis der kom lyd ud, er jeg sikker på at hun ville skrald grine.

Jeg kan en sjælden gang få hende til at grine lidt med lyd, meget kortvarigt, men der skal virkelig arbejdes for det, og det kan ligeså hurtigt gå over i gråd.

De lyde hun kommer med er pruttelyde og brokkelyde. Vi snakker meget til hende, og venter også på svar, men der kommer ikke rigtig ...

Annonce

... noget. Kun hvis vi laver pruttelyd, så svarer hun tilbage med samme lyd. Hun pludrer ikke som jeg har hørt mange andre babyer gøre..

Hun er med på alle andre punkter udviklingsmæssigt, ruller til begge sider, kan næsten sidde selv, er meget god til at gribe om ting og styre ting, og spiser små stykker mad med flot pincetgreb.

Ja og hun skubber sig bagud og rundt i en cirkel, og er begyndt at løfte numsen, som om hun prøver at kravle frem - dog har hun ikke knækket den kode endnu.

Så ja, jeg er slet ikke i tvivl om at hun trives!

Vi har fået tjekket hendes øre ved ønh den 5. Februar, og der så alt fint ud, og hendes høre screening lige efter fødslen var også fin.

Jeg vil meget gerne høre hvad du tænker om dette?

Med venlig hilsen
N

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder