Brev:
Overgang til eget værelse - fortsat
3. maj 2023
Alder:
5 mdr.
Overgang til eget værelse - fortsat
Kære Helen,
Tak for dit brugbare svar.
Jeg lægger en hånd på hende om natten. De sidste par dage er hun kommet med et lille skrig og grædt en del, så hun skulle tages op og trøstes for at komme videre i søvnen. Det er helt nyt for os, og vi får en del chok.
Hun har en nusseklud hun er meget glad for, så den kan vi sagtens bruge.
Måske vi skal have den lidt mere i spil den næste tid om natten også.
Lige en anden ting - de sidste par uger har hun været mere pylrer. Hun griner / plydrer ikke ligeså meget, og hun vil helst ikke ligge på legetæppet. I går og i dag har hun været ret ked af det, og jeg bemærker hun trækker benene op, er urolig og når hun er kommet af med afføringen (hun presser ret meget), så er hun mere rolig. Hun er også sværere at putte i løbet af dagen.
Hun ligger sig også med hovedet bagover og kroppen strakt, som en “banan”.
Hun vil heller ikke rigtig strække / bøje venstre ben.
Hun plejer at elske puslebordet, men hun finder det slet ikke afslappende mere. Hun skriger også når hun får tøj på, over hovedet eller ej.
Hun får grød om formiddagen og lidt mos om aftenen. Mos er ikke hver aften, men forholdsvis nyt.
Jeg er som sådan ikke bekymret, men jeg tænker alligevel om der er noget, som vi kan prøve ud over alle klassiskerne med massage, cykle osv.
Hvad tænker du? Kan det være mavekneb? Spændinger?
Med venlig hilsen
Sabrina