Overgang til eget værelse - fortsat

3. maj 2023

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Overgang til eget værelse - fortsat

Kære Helen,

Tak for dit brugbare svar.

Jeg lægger en hånd på hende om natten. De sidste par dage er hun kommet med et lille skrig og grædt en del, så hun skulle tages op og trøstes for at komme videre i søvnen. Det er helt nyt for os, og vi får en del chok.
Hun har en nusseklud hun er meget glad for, så den kan vi sagtens bruge.
Måske vi skal have den lidt mere i spil den næste tid om natten også.

Lige en anden ting - de sidste par uger har hun været mere pylrer. Hun griner / plydrer ikke ligeså meget, og hun vil helst ikke ligge på legetæppet. I går og i dag har hun været ret ked af det, og jeg bemærker hun trækker benene op, er urolig og når hun er kommet af med afføringen ...

Annonce

... (hun presser ret meget), så er hun mere rolig. Hun er også sværere at putte i løbet af dagen.

Hun ligger sig også med hovedet bagover og kroppen strakt, som en “banan”.
Hun vil heller ikke rigtig strække / bøje venstre ben.
Hun plejer at elske puslebordet, men hun finder det slet ikke afslappende mere. Hun skriger også når hun får tøj på, over hovedet eller ej.

Hun får grød om formiddagen og lidt mos om aftenen. Mos er ikke hver aften, men forholdsvis nyt.

Jeg er som sådan ikke bekymret, men jeg tænker alligevel om der er noget, som vi kan prøve ud over alle klassiskerne med massage, cykle osv.

Hvad tænker du? Kan det være mavekneb? Spændinger?

Med venlig hilsen
Sabrina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor