Søvnproblemer - 1.5-3 timer lang putning (del 2)

19. oktober 2022

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Søvnproblemer - 1.5-3 timer lang putning (del 2)

Hej Helen.

Tusind tak for din besvarelse allerførst. Der faldt en kæmpe sten fra mit hjerte, for nu kunne jeg mærke jeg blev hørt og nu får den hjælp vi har brug for.

Og i dag lyder det så forkert at skrive "trænger til sofa og pusterum" - men putningen tog længere tid end sædvanlig i går, og derfor min dumme måde at formulere mig på! Og det er heller ikke nødvendigvis nødvendigt for os at hun kan puttes kl. 20, vil gerne tage hensyn til at at hun er en lille ugle :-) - men vil hun have bedre af længere nattesøvn og kortere lur?

Jeg er glad for at vi skal væk fra både "gå og se" og sidde ude på stolen - og forstår hvad du mener med søvntoget, det giver god mening!
Og skal lige hører dig omkring det! For de aftener hvor vi selv har tænkt tanken, at gide vide om vi puttede for tidligt og lod hende være oppe, synes vi aldrig der kommer tegn på træthed - indtil hun lige pludselig er overtræt. Og derfor kan vi have svært ved at stige på i ordentlig tid - men nu går vi i hvert fald 100% ind på mellem 20:30-21:00! Er hendes bad kl. 18:30 så for tidligt?

Med den nye puttemetode hvor ...

Annonce

... jeg bliver hos hende - hvad vil du gerne jeg gør i forhold til kommunikation der? Er det at sige "shh", "nu skal du og bamse ligge jer ned og sove" og "mor sidder lige her" - for tænker hun vil kaste med dynen og pege på ting mange gange, når jeg nu er mere tilgængelig efter vi har sunget (hvilket jeg synes er rart, at jeg er).

Og lige en sidste ting; jeg bruger værktøjer, sange og forskellige lege til at hjælpe hende til mere sprog (men jeg kunne også klart gøre mere og vil jeg til at gøre nu). Hun forstår meget af det jeg siger til hende - f.eks. sagde jeg på en gåtur den anden dag, at nøj hvor solen skinnede dejligt og jeg godt kunne bruge mine solbriller. Og haps hev hun dem op af en lomme i barnevognen og gav dem til mig. Så nu skal vi bare have til hende at komme med nogle ord tilbage :-)

Men i forhold til stimulering med det mentale som du skriver, (hvis du har tid) men hvordan kan jeg hjælpe hende med det?

Igen mange tak for din besvarelse! Går mod putte-stunden med fornyet energi og håber jeg snart kan give vores datter en rar afslutning på dagen.

Med venlig hilsen
Louise.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor