Brev:
Nattesøvn og tremmeseng - 6 mdr.
20. maj 2021
Alder:
6 mdr.
Nattesøvn og tremmeseng - 6 mdr.
Hej Helen
Der dukkede lige et nyt spørgsmål op.
Vores søn på 6 mdr sover i sin tremmeseng om natten.
Jeg har dog altid fået ham til at halvsove i mine arme først, og så har jeg lagt ham ned i tremmesengen, så han har altid været bevidst om at han blev lagt ned i sengen.
Han er blevet så tung nu, at jeg kan ikke rende rundt med ham i armene til han sover mere, selvom det typisk kun tager omkring 15-20 min efter han har fået sin flaske.
Jeg vil gerne kunne putte ham i sin tremmeseng.
Det har vi så gjort se sidste 2 dage, og det har taget omkring en time for at få ham til at sove.
Er det helt fint det tager så længe, eller har du et råd til hvordan vi kan gøre?
Han ligger og nusser med sin nusseklud, snakker lidt med den osv. han er hverken ked af det eller andet.
Hvis han bliver ked af det, vil jeg selvfølgelig tage ham op.
Han viser tydelige træthedstegn inden vi giver ham flaske, men det er lige som om, at så snart han rammer tremmesengen slår øjnene helt op.
Noget andet er, at han har altid ligget meget uroligt, de sidst par nætter, har han dog ligget ok roligt, men er stadig vågnet hver time i en slags klynk, hvor det eneste hjælper er at han får sin sut. Jeg har prøvet at ligge min hånd på ham og nusse ham, men det eneste der hjælper er sutten.
Jeg er bange for, at han pludselig har fået en dårlig vane med den sut.
Vi har dog altid, både dag og nat, taget sutten ud af munden på ham, lige inden han falder i søvn, for at han ikke skal vågne og mangle den.
Med venlig hilsen