Brev:
Vågner efter 30 minutter - 14 mdr.
15. april 2021
Alder:
14 mdr.
Vågner efter 30 minutter - 14 mdr.
Kære Helen
Så har jeg brug for din ekspertise igen :-) Der er heldigvis kommet mere ro på putningen, og vi er tilbage til den gamle rutine med sengetid mellem 19-19.45.
Putningen tager alt imellem 15-45 minutter, og det også okay. Han skal lige finde ro og give slip på dagen. Vi voksne sover jo heller ikke med det samme vi rammer hovedpuden:-)
Men - han vågner efter de famøse 30 minutter og er møg ked af det. Han har faktisk gjort det ligeså længe jeg kan huske. Vi kan vitterligt sætte uret. Så sætter han sig op eller rejser sig op og er rigtig ked af det. Det plejer at hjælpe, at tage ham op, give lidt vand og nus. Indenfor 10-15 minutter sover han igen, og sover heldigvis mere eller mindre igennem om natten til kl. 6. Han kommer som regel med lidt klynk et par gange om natten, men det er tydeligt, at han drømmer og heldigvis finder han selv ro.
Men hvordan kan det være at han har den her opvågning efter 30 minutter konsekvent hver evig eneste aften? Er det første søvnfase han har svært ved at koble sammen med den næste?
Nogle gange vågner han igen 2 timer efter og skal lige have lidt omsorg, men sover hurtigt igen.
Hilsen herfra