Brev:
Fra 3 til 2 lure - 6 mdr.
9. juni 2020
Alder:
6 mdr.
Fra 3 til 2 lure - 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har en glad og aktiv søn på 6,5 måneder, og jeg søger om råd til, hvordan og hvornår jeg skal begynde at ændre 3 lure om dagen til kun 2. Hvordan er det helt præcist, jeg skal gribe det an, og hvad skal jeg være opmærksom på ved ham for at se, om han er klar til det?
Hans søvnrytme ser således ud:
Står op ca kl 7 ( +- )
1. Lur er kl 8 - 10 ( +- ) (men altid 2 timer)
2. Lur er kl 12 - 13 ( +- ) (men altid 1 time)
3. Lur er kl 15.30 - 17 (altid halvanden time)
Og så bliver han lagt i seng omkring kl 20 +- og vågner først næste morgen. Han tager meget fint på, derfor har jeg stoppet med drømmeflasken for længst.
På forhånd tak!
Venlig hilsen
I.