Brev:
Nætter man ikke ser frem til
11. december 2019
Alder:
16 mdr.
Nætter man ikke ser frem til
Hej Helen.
Jeg har tidligere skrevet ang min datters meget dårlige søvn. og nu er der HVER nat gråd og skrigeri i op til 2,5 time af gange, med urolig trist søvn for resten.
Jeg har forsøgt at skabe en dag som er genkendelig og så konsekvent som muligt for min datter. vil gerne give et eksempel;
- starter dagen ml kl 06:30-07:00
- får en rosinbolle med smør, banan, anden frugt og måske lidt yougurt
- får tøj på efter hun har leget 15-30 min
- bliver afleveret i vuggeren ca. 7:45
I vuggestuen siger de hun spiser rigtig meget, leger rigtig godt, og generelt er en rigtig glad pige, der giver kram, kys og smil til alle, hun sover i gennemsnit 5 kvarter til sin ene daglige lur.
- hentes fra vuggerne kl 16:30
- får en lille snack og noget at drikke
- aftensmad kl 18, hun får tit lidt sin "egen mad" kartofler eller pasta" plus det vi voksne spiser. hun spiser generelt meget mad.
ca hver anden dag kommer hun i bad. og ellers er der leg og hygge frem til ca kl 19:30, hvor hun tit beder om mere mad (bruger babytegn) her får hun en leverpostejmad eller en "posegrød"
- kl 20 pyjamas, ren ble og natflaske
Nogen gange tager det 5 min og andre 45 min.
Og så er "all bets off" til hvor meget søvn vi får.
Hun beder til om noget at drikke i løbet af natten, og hun bliver rasende hvis jeg giver hende vand. Jeg har forsøgt med tålmodighed, at undgå at give hende mælk om natten, men efter 2 timer hvor hysteriet ikke er aftagende, må jeg indse jeg er for træt til at nægte hende mælken.
Andre gange vil hun ikke have noget, og jeg kan ikke finde ud af hvad problemet er, og så er det bare at være i at hun græder, forsøge at trøste og putte, igen og igen, til hun tilsidst sover igen.
Hun er ikke syg eller snottet, og jeg syns hun får mere end nok mad og drikke.
Med venlig hilsen
en Mor der ikke har sovet en hel nat endnu