Brev:
Flytte opvågningstidspunkt
6. december 2019
Alder:
5 mdr.
Flytte opvågningstidspunkt
Kære Helen
Jeg har for nyligt skrevet til dig om min datter, der sover uroligt og går sent i seng, og tak for dit svar. Du anbefalede at starte dagen tidligere end vi gjorde. Der er heldigvis lidt magisk kommet ro på noget af hendes uro, så nætterne er bedre. Men jeg er i tvivl om hvordan jeg går til værks med at få hende op tidligere på en god måde. Hun har i denne uge vågnet mellem 8-9 af sig selv, og en enkelt gang kommet op klokken 7 af os fordi hun skulle til læge. Det er selvfølgelig stadig for sent, og det gør jo at hun enten går i seng ved 22 tiden med 3 lure, eller lige har snuppet en 4. lur og så er den blevet omkring 23, fordi hun har været for træt omkring klokken 20.
Jeg kan huske at have læst i din bog at man bør flytte tidspunktet 15 minutter af gangen og gradvist vænne barnet til det over en længere periode, men jeg er i tvivl om hvor jeg skal starte når der er alligevel er så relativ store udsving i hendes opvågningstidspunkt.
Ville det give mening at starte med 8, og så flytte det ned over tid til noget tidligere på dagen, eller kunne det give pote at starte tidligere i første omgang?
Store hilsner
Victoria