Brev:
Faste rutiner
7. juni 2019
Alder:
4 mdr.
Faste rutiner
Hej Helen
Jeg har fulgt meget med på sidelinjen, så nu er det tid til at jeg tager mig sammen og beder om råd :)
Jeg er førstegangs mor og har min dreng Thor på nu 4mdr. han er fra 5. feb 2019 og trives og er en glad og sund dreng
Dog.. svinger hans daglige rytme ekstremt meget, og vil så gerne kunne have en lidt mere fast dag. især nat og formiddag svinger voldsomt
Indtil han var 3 mdr har han sovet fra 20 - 5 uden opvågning, flaske kl 5 og så sov han videre til 7 / 7.30 hvor vi så stod op efter lidt morgenputning
Han sover på eget værelse, da det fungere bedst for os alle. Vi får sovet, han sover hurtigere og er meget nemmere at putte.
Han bliver altid puttet kl 20 (det er som om han kan klokken om aftenen) her siger vi godnat til far og går ind på værelset, sætter os i gyngestolen og giver natflaske. imens snakker jeg stille med ham omkring dagen og synger så 2 godnatsange, det passer med flasken er tom og han sover næsten i mine arme. Vi bøvser af og så lægges han i seng, og så sover han
Men så begynder det at gå skævt. En rytme kan være
Flaske 20.00, sover 20.30 vågner 01 flaske 01.30 (håber han falder i søvn, så giver ham altid lidt tid, han ved at hvis han smider sutten så kommer vi ind, så det er vi begyndt at "ignorere" lidt.
Sover 02, vågner kl 4.30, prøver at putte men forgæves forsøg
Flaske kl 5, sover efter og vågner igen 6.30 hvor dagen så begynder.
Her griner vi lidt og putter lidt i sofaen.
Flaske kl 9.00 - sover formiddagslur 9.30 - ? af og til 3 timer her, nogen gange 1 time. oftest 3 timer
Flaske ca kl 13.00, vågen og leger et par timer
Sover "middagslur" enten til middag eller først kl 15 og sover så her enten en time eller 3 timer
Flaske kl 16.30 ca og så leger lidt
Tager en sen eftermiddagslur en halv times tid, af og til en time alt mellem kl 17 -19
Flaske kl 20 / 20.30
Han er begyndt at tage formiddagslur og middagslur ud i en kører engang imellem og tager så lige en 5 timers lur :(
Alt vi går til, babymotorik, svømning, salmesang er altid 10-11, så det er så øv at han er begyndt at være så svingende i hans tider.
Kan man på nogen måder lave en lidt fastere dagsrytme allerede nu?
Også med hensyn til mad/grød og mos.. det er hammersvært at time hvornår man skal give ham grød / mos måltiderne. (han er klar på grød. overvejer dog at starte med grøntsagsmos da jeg tænker det er mildere for maven) de sidste 14 dage, har han bare fået en skefuld grød hist og her.
Hilsen