Brev:
Putteritual - 7 mdr.
24. maj 2012
Alder:
7 mdr.
Putteritual - 7 mdr.
Kære Helen
Vi håber på et par gode råd om putning af vores to børn, som vi gerne vil putte samtidigt/sammen.
Pt. foregår det således, at min kæreste putter vores søn (han er 2,5) i vores søns egen seng, imens jeg ammer den mindste i søvn (hun er knap 7 mdr) i vores dobbeltseng. Pt er det samme tidspunkt, omkring 19-20. (Vores søn kommer ind til os i løbet af natten).
Jeg har store problemer med at få min datter til slippe brystet, på den måde du anbefaler mig, da hun ikke sover tungt nok den første times tid. Hun suger sig bare rigtig godt fast når jeg prøver det. Desuden vågner hun let indtil kl er 22-23.
Hun spiser rigtig godt, synes jeg. Omk. 1 dl mos/grød 3 x om dagen. Drikker rigtig meget vand af kop også.
Jeg er rigtig ked af at bruge alle mine aftener i soveværelset på denne måde.
Jeg synes, at hun får masser af stimuli igennem dagen, og hun bruger sin krop rigtig meget, da hun er ved at begynde at kravle, ligger meget på maven, kommer op i bæreselen og kommer ud at kigge på verdenen, i svømmehallen og lignende.
Et andet problem er, at når vores søn er blevet puttet; han sover ikke altid når min kæreste går fra ham. Vores søn er derfor begyndt at stå op, fordi han ikke kan sove, eller hellere vil ligge hos min datter og mig. Det giver en masse uro.
Vi synes det er synd for ham og forstår selvfølgelig hans ønske om gerne at ville falde i søvn hos mig og den lille. Han har altid sovet hos os indtil for 2 måneder siden hvor vi flyttede og han fik sit eget værelse. (Han er ellers rigtig glad for sit værelse og sin seng.)
Vi er lidt vægelsindede omkring det, da vi har en stor seng og også synes det er rigtig rart og hyggeligt. På den anden side skal han jo også lære at sove i sin egen seng. Vi har derfor snakket om, at det måske er tid til at vi sætter en seng op til hende på hans værelse, (de vil skulle dele værelse) og putter dem samtidigt. På den måde er der ingen jalouxi og jeg vil få mine aftner igen.
Men hvordan gør vi lige det? De vil rigtig gerne holde fest sammen de to små banditter, der ved puttetid.
Er det et ok tidspunkt sådan aldersmæssigt for hende?
Hun vil ikke have hverken sut eller flaske og er vant til at blive ammet inden sengetid.
Vi har begge to mulighed for at sidde hos dem i starten.
Ser frem til dit svar!
Tak herfra! :)