Brev:
Dreng 7 år
14. november 2019
Alder:
7 år, 4 mdr.
Dreng 7 år
Kære Helen.
Min søn var 4 år og 8 måneder, da han blev storebror. Indtil da var han det eneste barnebarn på begge sider af familien, så vi hoppede og sprang for ham, og set i bakspejlet fik han nok lov til at bestemme ret meget.
Vi var en trekløver og fordi han var eneste barn, og ret klog og reflekterende, har vi spurgt ham om meget. Altså ikke skal vi købe hus agtig, men mere at når familien var samlet fik han lov til at bestemme, hvor alle skulle sidde fx.
Nu er det som om det giver bagslag, efter hans lillesøster kom for 2,5 år siden. Nu skal han dele, kan ikke være egoistisk og han kan ikke bestemme alt. Det er som om det er ret hårdt for mig, og det giver mange konflikter. Han fylder så meget mere end hende, og græder nærmest og der er kampe med ham hver dag. Det er ret opslidende. VI er virkelig begyndt at være "hårdere" mod ham, ikke tage alle konflikterne, forstået på den måde at vi siger nej til hans brokkerer og hvad hun nu er irriteret over, i stedet for at forklare og lytte til alt det daglige brok.
Han er meget påvirkelig af søvn, og selvom han sover 10,5 - 11 timer hver nat, er det som om det ikke er nok?
Nu er han lige puttet her 19.53, og det er også en diskussion uden lige hvor meget åben døren skal være etc.
Det er ret hårdt, for dagen er så afhængig af hans humør. Når han har sovet godt, ikke keder sig osv. er han den sødeste dreng, der er kærlig overfor hans lillesøster, sjov, hyggelig. Men når han er træt, brokker sig og alt det der, er han bare rigtig træls!
Kærlig hilsen
Rikke