Brev:
Pludselig hyppige afføringer
18. december 2020
Alder:
6 mdr.
Pludselig hyppige afføringer
Hej Helen.
Mange tak for dine gode råd. Jeg fulgte på forhånd alt det hele og gør stadig. MEN der er ikke bedring her på 18. dagen. Han har fortsat 6 afføringer i døgnet og der syntes ingen bedring i det.
Du skrev omkring børneorm kunne give slim i afføringen? Hvis han skulle have orm ville man så ikke kunne se dem i afføringen med det blotte øje? Andre symptomer på orm hos en baby på 6 mdr.?
Hvis jeg skal forsøge at forklare hans afføringsmønster så er det sommetider lige ved indtagelse af mad, Nutramigen eller min mælk. Der syntes ingen forskel. Eller også er det en times tid efter indtagelse af mad. Efter hver lur når han vågner i vognen ligger han også og laver. Derudover 1-2 gange om natten og altid om morgenen når han vågner (som for 18 dage siden altid/oftest var den eneste afføring om dagen).
Jeg er i syv sind. Han er fortsat ikke påvirket af det. De fleste afføringer er normal konsistens og ind imellem nogle sprutter.
Tænker du noget Helen? Egen læge vil gerne henvise til børneafd hvis vi er bekymret men hun syntes det er irrelevant for ‘små børn skider’. Jeg har sagt at vi ser an for havde da tænkt at opleve bedring/forsvinde.
Kærlig hilsen
Rikke