Brev:
Er begyndt at vågne igen hver 2. time
31. marts 2020
Alder:
6 mdr.
Er begyndt at vågne igen hver 2. time
Hej Helen
Nu skriver jeg igen, og igen om søvn :)
Min datter, som bliver 6 mdr. i morgen, var endelig, som jeg også skrev i mit sidste brev om søvn, begyndt at sove godt om natten, med kun ca. 2 amninger. Lykken var kort, for lige efter sidste brev så ændrede hun rytmen igen, og nu vågner hun hver 2. Time igen, hele natten igennem.
Først troede jeg, at det skyldes tænder, da hendes to fortænder i undermunden er på vej - den ene er brudt igennem, og den anden er på vej, men nu har det stået på i 1,5 uge - kan det være tænder så længe?
Hun sover i egen tremmeseng, på eget værelse, og har gjort det i 3 uger nu. Det går rigtig fint, og har ikke været et problem på noget tidspunkt. Jeg har lagt en bog ind under hovedenden så hun ligger lidt højere med hovedet.
Vi startede på grød da hun var 4 mdr. og er nu på 2 måltider om dagen. Måltid 1 efter første lur, eller inden 2. Lur - ofte ved 10-11 tiden. Måltid 2 kl. 17-17.30 tiden.
Nogle dage spiser hun godt, andre dage spiser hun næsten ikke noget. Det er meget op og ned. Hun vil allerhelst sidde med maden selv, og det kan derfor være lidt svært at få skemad i hende, hvilket er grunden til, at jeg ikke giver 3 måltider. Det gjorde jeg en periode, men da synes jeg, at hun mistede endnu mere interesse for maden, så jeg skar morgen måltidet væk igen.
Vores dag ser ca. således ud: (+- en times forskydning)
06.00 - vågner og jeg tager hende ind i sengen og ammer og putter og hygger og står op ca. 6.45.
8.00 - ammes og puttes til lur.
10.30 - tilbydes grød med frugtmos
11.30 - ammes og puttes til lur
13.30 - ammes
15.30 - ammes og tager powernap i mine arme
17.00 - aftensmad bestående af mos og hapsere af alt muligt blandet.
17.30 - hygger og putter i stuen, og her ammer jeg hende alt det hun vil inden vi går i seng.
18.30 - natklar, (nattøj, tandbørstning, kropstryk, zoneterapi osv.) ammes og flaske og puttes til nat kl. 19-19.30.
Herefter vågner hun hver 2. Time og skal ammes for at sove videre.
Skal jeg gøre noget for at komme tilbage til søvnstræk på 3-4 timer eller er det bare noget tiden vil ændre på igen?
Hilsen