Brev:
Vil pludselig ikke have skemad
16. marts 2020
Alder:
6 mdr.
Vil pludselig ikke have skemad
Hej.
Jeg vil igen takke dig for tidligere svar. Vi er nu endelig begyndt at sove bedre om natten! Om dagen sover han nogle gange godt og andre gange knap så godt, men alt i alt er vi ganske tilfredse.
Før gik det rigtig godt med grød og mos, som vi startede op på da han var 4,5 måned. Han er nu lige blevet 6 måneder. Den første måned gik det rigtig godt og han spiste langsomt mere og mere. Vi var lige kommet op på tre måltider dagligt, hvor han spiste mellem 0,5 og 1 dL. Men de seneste uger er det bare gået ned af bakke. Nogle gange spiser han måske 10 skefulde, andre gange klappet han bare i som en øster og nægter at åbne munden. Og han bliver sur, hvis vi prøver. Det er lige meget hvad vi giver ham. Om det havregrød, kartoffelmos med forskellige grøntsager osv. Han vil bare ikke. Dog vil han ofte gerne sidde og gnave i et stykke agurk. Men det får han jo ikke meget næring af.
Han får flaske om dagen og bliver ammet om natten. Tidligere ammede jeg også om dagen, men han fik for lidt og ammede derfor hele natten. Måske derfor at han spiste mere grød og mos, da han måske var mere sulten da jeg ammede ham?
Vores døgnrytme ser nogenlunde sådan ud og den er vi egentlig ganske tilfreds med.
5:30-6: vågner
6:30: tilbydes havregrød med frugtmos og vand af kop
7-8: leg
8-9: får en flaske på ca 150 ml og sover lur i tremmeseng på værelset
9-11: leg, bad og hygge
11-13: får en flaske på 150-200 ml og sover lur i barnevogn.
13: tilbydes fuldkornsgrød med gulerødder og græskar. Blander det med moste, kogte gulerødder. Vand af kop
13:30-16: leg
16-16:30: flaske på ca 150 ml og lur i tremmeseng på værelset.
16:30-17:30: leg
17:30: grøntsagsmos og smagsprøver af vores mad. Vand af kop
19:00: flaske på ca 200 ml og puttes til nat i tremmeseng på værelset
20: vågner halvt og skal lige have en lille dessert på enten ca 20 ml eller en tår bryst
02:00: bryst
5: bryst
Mit spørgsmål er: hvad gør vi ved, at han næsten ikke vil have skemad mere? Får han for meget mælk? Jeg er bare så bange for at tage mælken fra ham, da han endelig sover godt. Og han virker til at trives. Han er en stor basse på 9,5 kg og 70 cm.
Håber du vil dele dine tanker med mig.
Med venlig hilsen
Axels mor.