Brev:
Spise/søvnrytme til pige på 6 mdr.
10. marts 2019
Alder:
6 mdr.
Spise/søvnrytme til pige på 6 mdr.
Hej Helen,
Jeg håber du kan hjælpe mig med en dagsrytme til min pige på 6 mdr. (født 01.09). Pt. har vi ikke rigtig nogen rytme i løbet af dagen og det er ved at stresse mig lidt.
Vi begyndte på skemad da hun var ca. 4 mdr. og før dette har hun fået flaske. Hun er egentlig meget interesseret i skemaden men spiser ikke så meget (da hun også hurtig bliver distraheret af andre ting) og har her på det sidste ikke ville have flaske, hvilket er begyndt at bekymre mig. Jeg kan max få omkring 2/3 flasker i hende om dagen, hvilket jeg er sikker på ikke er nok. Hun har dog tidligere kun fået omkring 4 flasker om dagen, hvor hun engang imellem drak 300 ml. pr. gang.
Jeg prøver flere gange om dagen at tilbyde hende en flaske og tænker, at det ikke lykkes, da der ikke er det store system i hvornår hun spiser.
Vores dag ser ofte sådan ud:
05:00 - 06:00 dagen starter - hun bliver tilbudt en flaske (tager max 50ml.)
07:00 tilbydes grød og vand af flaske.
- Sover ca. 2 timer efter hun er kommet op, sover her alt mellem 30 min. - 1.time 30 min.
Herfra er der ikke tidspunkt for noget og jeg vil meget gerne have hjælp til hvordan resten af dagen evt. skal se ud.
Hun sover ca. hver 2 time og efter den første lur er de næste på ca. 30 min. Hun får tilbudt mos til frokost (intet fast tidspunkt) og frugt til eftermiddag (igen intet tidspunkt), hun får en flaske mellem kl. 18 - 19:00, som hun med besvær tager og andre gange ikke. Dagen slutter omkring kl. 19-20, hvor hun sover igennem indtil kl. 05-06.
Jeg håber du kan hjælpe mig med en dagsplan som kan få os ind i en fast rytme som gør, at hun evt. gider at spise lidt mere samt tage flaske og at hun finder den ro hun behøver til også at få lidt længere lure i løbet af dagen.
Med venlig hilsen
Christina