Opkast efter grød med mælk og gråd om natten

14. februar 2019

Alder:
6 mdr.

Opkast efter grød med mælk og gråd om natten

Hej igen Helen

Tak for svar på mit første brev. Det hjalp at have et ekstra fokus på amningerne i løbet af dagen, men desværre er det ikke lykkedes os at give hende to gange grød/mos om dagen.

Det er med meget svingende succes, at vi giver hende mos og grød. I går havde vi dog stor succes med fuldkornsgrød fra Änglemark, men efter et par timer kastede hun det hele op igen plus mælken fra den efterfølgende amning. Vi har oplevet det to gange før, hvor vi har givet hende hirsegrød fra Arla. Det eneste de to grødtyper har tilfælles er skummetmælk, så jeg bekymrer mig nu om, om hun kan have mælkeallergi. Jeg ringede til sundhedsplejersken i morges og de sagde, at det var ALT for tidligt at konkludere noget. Det undrer mig bare, når grød uden mælk og mos med modermælk fint bliver nede, mens de to andre grødtyper kommer op igen. Desuden sagde hun, at de anbefaler, at man giver mme i grøden fra seks måneder, da de ellers ikke får jern nok. Det har jeg ikke hørt før og det synes jeg heller ikke, at jeg har læst i din bog. Hvad er din holdning ...

Annonce

... til det og hvad tænker du om min datters opkast?

Oven i det har vi nu haft mange nætter i træk, hvor hun vågner grædende og ikke vil overgive sig til søvnen igen. Hun er tydeligt træt, men hun lægger sig ikke til at sove og vil heller ikke have brystet. Det hjælper at svøbe hende, men hun vågner kort tid efter og græder på ny. Hvis vi tager hende op og går rundt med hende i lejligheden stopper hun med at græde, men så snart vi forsøger at vugge hende eller lægge hende, så starter gråden på ny.

Når hun vågner fra sine lure om dagen, er hun glad og virker veloplagt, men om natten er det en helt anden sag. Vi har også kæmpet med diarré og 6-7 afføringer om dagen siden december, men da jeg nævnte det for lægen ved 5-måneders tjekket fik jeg at vide, at det var helt normalt. Jeg begynder dog at mistænke, at maven driller og at det også går ud over hendes søvn om natten.

Jeg håber, at du kan hjælpe os i retningen af nogle svar, så vi kan lægge en plan, der kan give os alle lidt bedre nattesøvn herhjemme.

De bedste hilsener
Christine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin