Overgangskost og amning

6. december 2017

Alder:
6 mdr.

Overgangskost og amning

Hej Helen

Vi er nu rigtig godt igang med skemad. Vi startede for en måned siden og er nu oppe på 3 måltider om dagen - han bliver 6 måneder på fredag.

Da vi startede på skemad ammede jeg 15 gange i døgnet, nu er vi på 10 gange.

Dagene ser således ud.

Kl 5/6 - ammes og sover til kl. 7.

7:30 havregrød med lidt frugtmos ca 1/2 dl

9:00 ammes og puttes - sover ca 1,5 time

11:00 grød med lidt frugtmos ca 1 dl

13:00 ammes og puttes - sover ca 1,5 time

14:30 vågner og ammes

16:45 grøntsagsmos ca 1 dl

17:30 ammes og puttes - sover ca 45 min.

Ammes 2 gange inden nat

20:30 ammes og puttes

23:30 ammes i søvne

3:30 vågner og ammes.

Det har egentlig fungeret fint, men her de sidste par dage er det som om jeg har problemer med mælken. Der går længere tid inden den løber til og brysterne ...

Annonce

... føles tomme. Jeg har svært ved at vurdere om han ikke gider ammes eller han mister tålmodigheden. Han sutter sådan meget hurtigt og går af og på - vi når ikke rigtig til de der lange sug - endten fordi mælken ikke løber eller fordi han ikke sutter “rigtigt”.

Det har givet nogen urolige nætter hvor han er vågnet flere gange, jeg har fået ham til at sove videre og kun ammet de sædvanlige gange, men mit indtryk er at han ikke har været så meget mælk som han plejer.

Jeg har altid haft meget mælk og en hurtig nedløbsrefleks, kun undtaget af nogen perioder med meget lidt søvn, hvor jeg simpelthen tror jeg var stresset. Det er muligt søvnmangel igen er en årsag, men jeg føler mig ikke stresset som før.

Kan det være fordi produktionen er sat ned fordi han får mere rigtig mad og nu skal finde et nyt lejde?

Med venlig hilsen
MM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Undertøj til børn

Bomuld er behageligt, suger sved og kan vaskes ved høj temperatur. Det kan være en stor fordel, så længe børn bruger ble, hvor det ikke kan undgås, at der af og til kommer urin og afføring i undertøjet.

I efterårs- og vintermånederne, kan det dog være en fordel at vælge undertøj af uld. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft. Det gør, at uld isolerer rigtig godt, og det hjælper derfor barnet med at holde varmen, når det f.eks. sparker dynen af om natten. Uld kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin