Brev:
Bekymringer i graviditeten
25. oktober 2021
Alder:
0 mdr.
Bekymringer i graviditeten
Hej Helen,
Vi venter vores første barn og de første par uger, hvor vi kendte til graviditeten, var så magiske. Det er de selvfølgelig stadigvæk, fordi vi fortsat glæder os og er spændte på det hele.
Jeg oplever, at der er meget fokus på, at det er hårdt at være småbørnsforældre: Ringe søvn, parforholdet kommer til at stå sin prøve osv. osv. Jeg tror måske, at der er sket en udvikling på området, hvor det er blevet mere normalt og mindre tabubelagt at dele disse ting - og det er selvfølgelig megagodt - MEN.. Jeg synes faktisk, at de tanker fylder en del for tiden.. Jeg ønsker mig måske en mere naiv tankevirksomhed på alt det fantastiske, for synes faktisk jeg går og forbereder mig rigtigt meget på, at det bliver hårdt.. Og det.. Synes jeg også er ærgerligt.
Jeg ved ikke om du kan følge mig.. Mit spørgsmål er nok, om det er normalt med disse bekymringer og forestillinger om “kan vi klare det?”.
Hilsen herfra