Ryste tur i barnevognen

14. april 2019

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Ryste tur i barnevognen

Kære Helen

Tusind tak for dit sidste svar, det var som altid en stor hjælp :-)

Jeg har en bekymring som jeg gerne vil dele med dig, og høre dine tanker omkring.

Jeg var i dag ude at gå tur med barnevognen, det gør vi hver dag to gange om dagen, min søn elsker det, og sover så skønt, men i dag havde vi min mor med, og mormor skulle selvfølgelig have lov at skubbe barnevognen.

Vi plejer at gå samme tur på ca. 1 time hver gang, vi går stille og roligt, men i dag da mormor var med gik hun bare så ...

Annonce

... stærkt at turen kun tog en halv time. Hun fløj bare afsted hen over brosten og grusstier, og barnevognen rystede bare afsted, jeg bad hende flere gange sætte farten ned uden held. Da vi var næsten hjemme vågnede min søn med et skrig, og græd og græd bagefter, helt utrøstelig, hvilket han ikke plejer. Kan han have taget skade af alt det rysteri i barnevognen?

Synes det var rigtig ubehageligt, og bagefter har jeg haft rigtig dårlig samvittighed over at jeg ikke bare tog vognen fra hende :-(

Hilsen
Alex mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

3. måltid, hvornår?

Kære Helen Tak for dig og din brevkasse og alle dine bøger :) Lillebror...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor