Ryste tur i barnevognen

14. april 2019

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Ryste tur i barnevognen

Kære Helen

Tusind tak for dit sidste svar, det var som altid en stor hjælp :-)

Jeg har en bekymring som jeg gerne vil dele med dig, og høre dine tanker omkring.

Jeg var i dag ude at gå tur med barnevognen, det gør vi hver dag to gange om dagen, min søn elsker det, og sover så skønt, men i dag havde vi min mor med, og mormor skulle selvfølgelig have lov at skubbe barnevognen.

Vi plejer at gå samme tur på ca. 1 time hver gang, vi går stille og roligt, men i dag da mormor var med gik hun bare så ...

Annonce

... stærkt at turen kun tog en halv time. Hun fløj bare afsted hen over brosten og grusstier, og barnevognen rystede bare afsted, jeg bad hende flere gange sætte farten ned uden held. Da vi var næsten hjemme vågnede min søn med et skrig, og græd og græd bagefter, helt utrøstelig, hvilket han ikke plejer. Kan han have taget skade af alt det rysteri i barnevognen?

Synes det var rigtig ubehageligt, og bagefter har jeg haft rigtig dårlig samvittighed over at jeg ikke bare tog vognen fra hende :-(

Hilsen
Alex mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Barselshvile

Førhen i tiden var kvinder som lige havde født indlagt på sygehuset i flere dagen inden de kom hjem. I dag kommer man hjem så snart man har lyst og føler sig parat til det og det sker også at man kommer hjem før man som mor egentlig føler sig helt parat ... Det er mere og mere almindeligt at gå hjem allerede få timer efter fødslen.

Når man går tidligt hjem, så vil det være rigtig godt at den nybagte far har mulighed for at tage nogle dage fri, så den lille nye familie kan lære...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"