Hvordan ved jeg om mit barn trives i vuggestuen

5. juni 2018

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Hvordan ved jeg om mit barn trives i vuggestuen

Hej Helen

Mange tak for dit gode råd mht. vores drengs søvn, det har givet os rettesnor og mod på at vi arbejder på at lægge ham til at sove selv.

Jeg skriver nu til dig igen igen :-), fordi der er noget der har gået og naget mig lidt. Vores søn er som sagt startet i vuggestue i april, og det har som forventet været svært for ham at se os gå fra ham, men vi er blevet forsikret om at han stopper så snart vi er gået. Der er bare stadig noget i mig som altid vil tvivle på om han ville trives bedre i en dagpleje.

Han har gået i vuggestue siden start april, og der har været lidt op og ned perioder, og han har selvfølgelig også været syg som alle andre børn der starter i institution. Så han har haft svære dage, gode dage og så blevet syg, gået hjemme i et par dage og så starte op igen og være bund ulykkelig. De siger at han ikke rigtig spiser noget når han er der, men han spiser som en hest når han er hjemme, så det kompenserer han godt for.

Jeg ved at staten er presset på mangel af uddannet personale, men jeg har bare oplevet at når jeg henter ham, at der er mange andre børn som virker utrolig hungrende efter voksen kontakt. De kender mig i princippet ikke, men de løber hen imod mig og giver mig legetøj og nogle krammer mig. Det er utroligt sødt, men det gør mig ...

Annonce

... bare mere bekymret for mit eget barns trivsel. Derudover er der næsten aldrig nogle faste kontaktpersoner på stuen fordi der er så meget udskiftning af personalet, og det tænker jeg også lidt over hvilken effekt det kommer til at have på ham. Jeg synes han virker meget stille og indelukket når jeg henter ham, han har ikke meget at sige. Men det har måske noget at gøre med at han er overvældet af alle de stærke indtryk omkring ham. Nogle dage får jeg at vide at han har været ked af det og grædt det meste af dagen, men det har hovedsagligt været mandage, og dage hvor han har været hjemme syg et par dage.

Jeg må dog sige, at jeg trods mine observationer ikke kan spore nogen "ar" fra hans dage i vuggestuen derhjemme. Han græder når han ser mig, men er glad og leger og pludrer når han kommer hjem. Han er måske lidt mere morsyg, men det er forståeligt nok, og jeg giver ham alt det nærvær han har behov for når han er hjemme., så må de praktiske sysler vente

Jeg ved ikke om jeg overbekymrer mig, og om jeg bare skal give det tid. Jeg synes bare at der er meget rod i personale og organisering af hele institutionen, og det gør mig meget utryg ved at aflevere ham.

Håber at du kan kaste lid lys over situationen med et sæt mere fagligt kyndige øjne.

Hilsen en bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder