Brev:
Min barnepige bruger meget parfume
3. maj 2018
Alder:
6 mdr.
Min barnepige bruger meget parfume
Hej Helen.
Sikken et luksusspørgsmål at stille, men jeg skriver naturligvis, fordi jeg er bekymret.
Jeg er selvstændig erhvervsdrivende og på barsel med mit andet barn. Da jeg simpelthen ikke kunne nå de opgaver, jeg skal i min virksomhed, mens jeg passer min søn, har jeg ansat en sød ung pige, der sidder og snakker med min dreng 2 x 5 timer/uge, mens jeg selv sidder ved computeren og arbejder lige ved siden af.
Problemet er, at hun virkelig lugter af parfume. Så meget at min søn på 6 måneder lugter op til et par dage efter, hun har været her _ og jeg ikke selv bryder mig om at stå for tæt på hende.
Jeg har sagt til hende, at det ikke er godt for babyer med parfumelugt - men om hun har forstået det, ved jeg ikke. Hun lugter i hvert fald stadig meget kraftigt.
Herhjemme er alt, hvad vi bruger til os selv, til rengøring og tøjvask uparfumeret, så længe vi har små børn. Jeg har ikke lyst til at være hysterisk eller bestemme, hvad andre gør, men hvis det skader min søn - måske endda hans fremtidige sædkvalitet er det jo ikke smart.
Nu er dette selvfølgelig ikke en "dilemma" brevkasse, men du har før givet mig råd til, hvordan man kan kommunikere høfligt. Men mest af alt, vil jeg gerne vide, om du tænker, det er skadeligt for ham. Det er jo trods alt kun 10 timer/uge, hun sidder med ham - og når han sover, hjælper hun med andre ting. Jeg overvejer faktisk at finde en anden, men da hun ellers er sød ved ham - og det vel heller ikke er for godt med mange ansigter, er det nok også lidt overdrevet ;-)
Hilsen