Min barnepige bruger meget parfume

3. maj 2018

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Min barnepige bruger meget parfume

Hej Helen.

Sikken et luksusspørgsmål at stille, men jeg skriver naturligvis, fordi jeg er bekymret.

Jeg er selvstændig erhvervsdrivende og på barsel med mit andet barn. Da jeg simpelthen ikke kunne nå de opgaver, jeg skal i min virksomhed, mens jeg passer min søn, har jeg ansat en sød ung pige, der sidder og snakker med min dreng 2 x 5 timer/uge, mens jeg selv sidder ved computeren og arbejder lige ved siden af.

Problemet er, at hun virkelig lugter af parfume. Så meget at min søn på 6 måneder lugter op til et par dage efter, hun har været her _ og jeg ikke selv bryder mig om at stå for tæt på hende.

Jeg har sagt til hende, at det ikke er godt for babyer med parfumelugt - men om hun har forstået det, ved jeg ikke. Hun lugter i hvert fald stadig meget ...

Annonce

... kraftigt.

Herhjemme er alt, hvad vi bruger til os selv, til rengøring og tøjvask uparfumeret, så længe vi har små børn. Jeg har ikke lyst til at være hysterisk eller bestemme, hvad andre gør, men hvis det skader min søn - måske endda hans fremtidige sædkvalitet er det jo ikke smart.

Nu er dette selvfølgelig ikke en "dilemma" brevkasse, men du har før givet mig råd til, hvordan man kan kommunikere høfligt. Men mest af alt, vil jeg gerne vide, om du tænker, det er skadeligt for ham. Det er jo trods alt kun 10 timer/uge, hun sidder med ham - og når han sover, hjælper hun med andre ting. Jeg overvejer faktisk at finde en anden, men da hun ellers er sød ved ham - og det vel heller ikke er for godt med mange ansigter, er det nok også lidt overdrevet ;-)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg er meget imponeret over din indsats og dit engagement på netsundhedsplejerske.dk. Du formår at være omsorgsfuld og nærværende på skrift og du er utrolig tålmodig i dine svar til alle slags bekymrede mødre. Du udviser stor viden, erfaring og faglighed samtidig med, du respekterer den enkelte familie og moderens unikke viden om eget barn.

Dine fremragende svar bærer tydeligt præg af dit anerkendende børnesyn med fokus på det lille, kompetente barn. Jeg har haft stor glæde af dine mange svar. Tak for hjælpen!

Venlig Hilsen Mira

P.S. Tak for bogen "Du bliver en skøn mor". Jeg føler mig som en skøn mor når jeg læser i den...!