Bedsteforældre presser for meget på :-(

30. april 2022

Alder:
6 mdr.

Bedsteforældre presser for meget på :-(

Kære Helen,

Jeg forsøgte at blive gravid i mange år med min ekskæreste, og vi har desværre også mistet mange gange - hvilket til sidst ødelagde vores forhold. Jeg fik mig hurtigt en ny kæreste, som i forvejen har et barn - og bum bum lige pludselig var jeg gravid, og fødte en lille pige i november sidste år (det er stadigvæk ikke helt til at forstå!).

Jeg har nogle søde svigerforældre, men jeg føler mig efterfølgende lidt kvalt. Vi bor ret tæt på hinanden, og de ringer dagligt for at spørge om de ikke kan komme på besøg mm., eller finder på undskyldninger for “lige at komme over”.

Vores pige er 6 måneder nu, og har som lille spæd været syg med luftvejene og jeg har måtte banke hende på ryggen, for at få hende til at hoste og trække vejret flere gange;-(. Jeg ammer hende, og hun sover stadigvæk hos mig om natten, men i barnevognen om dagen. Jeg er på ingen måder klar til at hun skal passes, men mine svigerforældre bliver ved med at presse på, og ...

Annonce

... mener at hun skal kunne klare at blive passet og være væk fra mig…De har købt flakser, for så kan jeg “jo bare amme ud” som de siger.

Hvordan forklarer man, mine ellers søde svigerforældre, at vores datter ikke skal passes endnu? Min svigermor mener jeg er for pylret, og skal give lidt slip på vores lille pige. Jeg lader hende f.eks. heller ikke sidde hos dem, hvis vi er nye steder - fordi jeg mener det er vigtigt, at hun kan studere omgivelser fra hende sikre base (som er mig). Så er jeg for pylret, og skal babyer i den alder kunne klare at blive passet? Og er det ikke mere et voksen-behov, hvis hun bliver passet?

Jeg har en gang ladet dem køre en tur med hende i barnevognen imens hun sov, og aftalte med dem, at de skulle ringe hvis hun vågnede, men i stedet for tog de hende op og gik rundt med hende længe, og ringede først da hun begyndte at græde - og jeg fik en meget utryg og grædende baby tilbage.

Mange hilsner
en måske alt for pylret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dine svar. Hvor er du bare dygtig. Tak for dine gode råd. Alle mine spekulationer er nu væk.. Vil prøve de ting du siger. Tak :)

Kærlig hilsen
Katrina, mor til dreng på 9 måneder