Svar: Thailand med 8 måneder baby
21. februar 2014
Alder:
8 mdr.
Kære J´s mor
Åh hvor lyder det bare skøøønt med en rejse til Thailand - tag mig med!
Du kan og bør bruge vand fra flaske - både til modermælkserstatning og til den mad du vil lave til jeres datter. Du behøver ikke koge flaskevandet først, men kan bruge det, som du ville bruge vand fra hanen derhjemme. Nogle vælge dog at koge det, fordi det kan have en lidt anden smag, men i forhold til hygiejne tænker jeg at det ikke burde være nødvendigt og om kogning egentlig ændrer smagen tør jeg ikke sige:)
Jeg vil som udgangspunkt vælge at bruge flaskevand til alt - også tandbørstning - for en sikkerheds skyld. Det vil være rigtig dumt at komme hjem med maveonde på grund af vandhanevand...
Det eneste jeg ville bruge vand fra hanen til er opvask af tallerkener og glas/kopper og jeg ville efterfølgende tørre dem godt af med et rent klæde. Hun kan spise af bestik, tallerkener osv. ligesom I andre. Om jeg ville bruge flaskevand eller vandhanevand til sterilisatoren - i princippet kan du sikkert bruge begge dele, men jeg ville nok stadig bruge flaskevand .. egentlig nok bare for at "gå med livrem og seler".
Vær opmærksom på at sige nej tak til isterninger - både fordi de kan være lavet med urent vand, men også fordi man siger, at det kolde kan være med til at slå maven i stykker.
Husk solcreme og soltøj med indbygget solfaktor :) Og rigtig god rejse!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske