Svar: Thailand med 8 måneder baby

21. februar 2014

Alder:
8 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Transport og ferie.

Kære J´s mor

Åh hvor lyder det bare skøøønt med en rejse til Thailand - tag mig med!

Du kan og bør bruge vand fra flaske - både til modermælkserstatning og til den mad du vil lave til jeres datter. Du behøver ikke koge flaskevandet først, men kan bruge det, som du ville bruge vand fra hanen derhjemme. Nogle vælge dog at koge det, fordi det kan have en lidt anden smag, men i forhold til hygiejne tænker jeg at det ikke burde være nødvendigt og om kogning egentlig ændrer smagen tør jeg ikke sige:)

Jeg vil som udgangspunkt vælge at bruge flaskevand til alt - også tandbørstning - for en sikkerheds skyld. Det vil være rigtig dumt at komme hjem med maveonde på grund af ...

Annonce

... vandhanevand...

Det eneste jeg ville bruge vand fra hanen til er opvask af tallerkener og glas/kopper og jeg ville efterfølgende tørre dem godt af med et rent klæde. Hun kan spise af bestik, tallerkener osv. ligesom I andre. Om jeg ville bruge flaskevand eller vandhanevand til sterilisatoren - i princippet kan du sikkert bruge begge dele, men jeg ville nok stadig bruge flaskevand .. egentlig nok bare for at "gå med livrem og seler".

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Vær opmærksom på at sige nej tak til isterninger - både fordi de kan være lavet med urent vand, men også fordi man siger, at det kolde kan være med til at slå maven i stykker.

Husk solcreme og soltøj med indbygget solfaktor :) Og rigtig god rejse!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om transport og ferie:

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne