Svar: Vælling - del 2

29. juli 2022

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Kære Signe

Hvor dejligt at høre, at det er gået så godt med flasken :) Det er rigtig dejligt, at Elias både accepterer flasken og vællingen - og det er også rigtig fint, at du indtil videre også bibeholder amning, så du på den måde hjælper til med at opretholde din mælkeproduktion:)

Jeg tænker ikke, at han spiser store mængder hos dig, når du efter flasken med vælling lægger ham til brystet. Det vil stadig stimulere dig, og han får også mælk fra dig, men det handler sandsynligvis mere om genkendelighed og dermed tryghed for Elias, når han efterfølgende falder til ro på denne måde. Det lyder bare super og rigtig rart for jer begge:)

Jeg tænker derfor også, at det vil være rigtig fint, at mormor giver Elias en flaske vælling, når han skal passes af hende, og hun skal ikke også give ham din mælk af ...

Annonce

... flaske. Det er ikke to forskellige slags mælk, som han har behov for, men mere et sutte- og nærhedsbehov, der skal dækkes :)

Det vil være rigtig fint at tilbyde ham 180-200 ml, som det passer, når du blander, og så kan han tage den mængde, som han umiddelbart viser behov for.

Helens bog om børn og søvn
LÆS OGSÅ HELENS BESTSELLER: "Helens bog om børn og søvn" - sådan får du dit barn til at sove

Jeg kan se, at han bruger sut. Det vil derfor være rigtig godt, hvis mormor kan afslutte flasken med en sut, da det vil minde lidt om at blive lagt til brystet efterfølgende. Mormor kan også sidde med ham, som du plejer at gøre, og hun kan putte ham, som du gør. Det vil være rigtig fint, at mormor forsøger at efterligne jeres normale putteritual så meget som muligt :)

Håber du kan bruge dette lidt videre, og igen - hvor dejligt, at det lyder til at virke hos jer:) Hold endelig fast i det :) Og nyd jeres friaften :)

Rigtig god weekend!

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om sovevaner:

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder