Svar: Vælling - del 2
29. juli 2022
Alder:
7 mdr.
Kære Signe
Hvor dejligt at høre, at det er gået så godt med flasken :) Det er rigtig dejligt, at Elias både accepterer flasken og vællingen - og det er også rigtig fint, at du indtil videre også bibeholder amning, så du på den måde hjælper til med at opretholde din mælkeproduktion:)
Jeg tænker ikke, at han spiser store mængder hos dig, når du efter flasken med vælling lægger ham til brystet. Det vil stadig stimulere dig, og han får også mælk fra dig, men det handler sandsynligvis mere om genkendelighed og dermed tryghed for Elias, når han efterfølgende falder til ro på denne måde. Det lyder bare super og rigtig rart for jer begge:)
Jeg tænker derfor også, at det vil være rigtig fint, at mormor giver Elias en flaske vælling, når han skal passes af hende, og hun skal ikke også give ham din mælk af flaske. Det er ikke to forskellige slags mælk, som han har behov for, men mere et sutte- og nærhedsbehov, der skal dækkes :)
Det vil være rigtig fint at tilbyde ham 180-200 ml, som det passer, når du blander, og så kan han tage den mængde, som han umiddelbart viser behov for.
Jeg kan se, at han bruger sut. Det vil derfor være rigtig godt, hvis mormor kan afslutte flasken med en sut, da det vil minde lidt om at blive lagt til brystet efterfølgende. Mormor kan også sidde med ham, som du plejer at gøre, og hun kan putte ham, som du gør. Det vil være rigtig fint, at mormor forsøger at efterligne jeres normale putteritual så meget som muligt :)
Håber du kan bruge dette lidt videre, og igen - hvor dejligt, at det lyder til at virke hos jer:) Hold endelig fast i det :) Og nyd jeres friaften :)
Rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske