Brev:
Vælling - del 2
29. juli 2022
Alder:
7 mdr.
Vælling - del 2
Hej igen Helen.
Tusind tak for dit gode og meget brugbar svar omkring Elias. Status er at han første aften var noget utilfreds med vælling og tog 50 ml, hvilket jeg faktisk synes var flot. Jeg ammede ham så bagefter og puttede ham. Han har sovet fint og vågnede kl 02 hvor jeg gav ham sutten et par gange. Jeg regnede endelig med at jeg skulle amme men vi må ha faldet i søvn, for vi vågnede kl 6:30 og jeg ammede ikke. Det skal siges at det er sket et par gange før, men måske vællingen hjalp.
Her til aften suttede han så fint på flasken og tog 110 ml og jeg ammede ham igen og nu putter han.
Mit spørgsmål er: hvis vællingen skal erstatte et helt måltid hvor meget skal han have? Han skal passes for første gang om en uge og jeg tænker ikke mormor skal side med både en flaske vælling og en flaske af min mælk. Dog tror jeg at jeg vil kombinere vælling og amning som du skriver at man kan for at opretholde mælke produktionen.
Venlig hilsen
Signe