Brev:
Vil ikke kravle kun gå med støtte
19. juli 2022
Alder:
13 mdr.
Vil ikke kravle kun gå med støtte
Kære Helen
Min baby lærte meget sent at kravle. Han var vist 11,5 mdr korrigeret. Nu er han 13 mdr korrigeret og har i lang tid stort set nægtet at kravle. Han fik smag for at gå med støtte. Ikke gåvogn men fars og mors fingre, og græder når vi ikke vil det. Så det er nærmest endt med at vi går med ham hele tiden. Når vi ikke gør, så sidder han og dimser og kravler altså derfor meget lidt. Måske 5-10 min om dagen. Herhjemme i hvert fald. Jeg ved ikke med vuggestuen.
Jeg oplever ham som svag og faktisk også svagere end han har været, og meget langt fra at kunne gå selv. Fx er det svært for ham at kravle op af legeskumstrapper. Og det er også meget besværet at komme op at stå af ting, som jeg oplever at han gør mindre og mindre selv.
Hvad gør man? SKAL han kravle mere og derfor må vi simpelthen bare lade ham græde dagen lang?
Det hører måske til historien, at han er sådan en baby, der græder meget, og længe, når det ikke bliver, som han vil have det. Til gengæld var hans storebror godmodig, men også lydsensitiv, hvilket er årsagen til at vi har forsøgt at undgå for meget gråd.
Hilsen mor