Vil ikke kravle kun gå med støtte

19. juli 2022

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Vil ikke kravle kun gå med støtte

Kære Helen

Min baby lærte meget sent at kravle. Han var vist 11,5 mdr korrigeret. Nu er han 13 mdr korrigeret og har i lang tid stort set nægtet at kravle. Han fik smag for at gå med støtte. Ikke gåvogn men fars og mors fingre, og græder når vi ikke vil det. Så det er nærmest endt med at vi går med ham hele tiden. Når vi ikke gør, så sidder han og dimser og kravler altså derfor meget lidt. Måske 5-10 min om dagen. Herhjemme i hvert fald. Jeg ved ikke med vuggestuen.

Jeg oplever ham som svag og faktisk også svagere end han har været, og meget ...

Annonce

... langt fra at kunne gå selv. Fx er det svært for ham at kravle op af legeskumstrapper. Og det er også meget besværet at komme op at stå af ting, som jeg oplever at han gør mindre og mindre selv.

Hvad gør man? SKAL han kravle mere og derfor må vi simpelthen bare lade ham græde dagen lang?

Det hører måske til historien, at han er sådan en baby, der græder meget, og længe, når det ikke bliver, som han vil have det. Til gengæld var hans storebror godmodig, men også lydsensitiv, hvilket er årsagen til at vi har forsøgt at undgå for meget gråd.

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder