Vil ikke kravle kun gå med støtte

19. juli 2022

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Vil ikke kravle kun gå med støtte

Kære Helen

Min baby lærte meget sent at kravle. Han var vist 11,5 mdr korrigeret. Nu er han 13 mdr korrigeret og har i lang tid stort set nægtet at kravle. Han fik smag for at gå med støtte. Ikke gåvogn men fars og mors fingre, og græder når vi ikke vil det. Så det er nærmest endt med at vi går med ham hele tiden. Når vi ikke gør, så sidder han og dimser og kravler altså derfor meget lidt. Måske 5-10 min om dagen. Herhjemme i hvert fald. Jeg ved ikke med vuggestuen.

Jeg oplever ham som svag og faktisk også svagere end han har været, og meget ...

Annonce

... langt fra at kunne gå selv. Fx er det svært for ham at kravle op af legeskumstrapper. Og det er også meget besværet at komme op at stå af ting, som jeg oplever at han gør mindre og mindre selv.

Hvad gør man? SKAL han kravle mere og derfor må vi simpelthen bare lade ham græde dagen lang?

Det hører måske til historien, at han er sådan en baby, der græder meget, og længe, når det ikke bliver, som han vil have det. Til gengæld var hans storebror godmodig, men også lydsensitiv, hvilket er årsagen til at vi har forsøgt at undgå for meget gråd.

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

12. juni 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Klør næse non-stop. Symptomer på nye tænder?

Hej Helen. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind! Min søn på knap 11...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år