Brev:
Dårligt tidspunkt for slut med sut?
10. december 2021
Alder:
2 år, 10 mdr.
Dårligt tidspunkt for slut med sut?
Hej Helen.
Vi starter i børnehaven 1. april, hvor han lige vil være fyldt tre år.
Er det for tæt på børnehaveopstart, hvis vi dropper sutten nu?
Han har netop fået sit tredje klip, som har hjulpet udtale og forbedret en skæv tunge allerede dagen efter.
Vi har efterfølgende fået tjekket hos dygtig ergoterapeut og hun er ikke alarmeret og tror der er solid chance for at han herfra vokser fra de udfordringer han har med spisning, læspen osv.
Vi overvejer slut med sut nu for bedre at kunne vurdere om det går bedre med tungen, som hænger i bunden af munden, og fordi grundet sansemotoriske udfordringer forventer vi, at børnehaven bliver svært for ham. Så derefter går der nok lang tid før han kan afvænnes sut, når først han er i børnehave.
Vi hjemmepasser, så til og med 1. april har han det som blommen i et æg.
Hilsener herfra