Min søn bliver sur, når han ser mig

18. januar 2021

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Min søn bliver sur, når han ser mig

Kære Helen,

Så er jeg her igen med et spørgsmål til relationen mellem min søn og mig:

Lasse er nu 16 måneder. Lasse og jeg har altid haft et tæt forhold, og altid været meget sammen. Når vi ikke er sammen, og Lasse så ser mig, reagerer han typisk enten ved at blive sur/ked af det, eller virker ligeglad. Meget sjældent smiler eller griner han.

Hvad kan denne reaktion mon skyldes? Jeg tænker selv, om det er "hvorfor er du ikke herude/hvorfor gik du fra mig, mor?". Han bliver fx sur, når han er udenfor med ...

Annonce

... sin far og ser mig gennem vinduet, når jeg kommer ind udefra o.lign. Overfor sin far virker han næsten altid glad, når han kommer.

Det er selvfølgelig hårdt, at man ikke oftere kan fremkalde en begejstring ved sin søn, når vi ses, men jeg tænker, det må handle om noget naturligt hos ham.

Mon du kan forklare denne reaktion? Og om jeg gør noget bedst i forbindelsen?

Det er altid mig, der duer når det handler om trøst, ro, beroligelse etc.

Jeg håber, mit spørgsmål giver mening.

Bedste hilsner,
Lasses mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!