Brev:
Min søn bliver sur, når han ser mig
18. januar 2021
Alder:
16 mdr.
Min søn bliver sur, når han ser mig
Kære Helen,
Så er jeg her igen med et spørgsmål til relationen mellem min søn og mig:
Lasse er nu 16 måneder. Lasse og jeg har altid haft et tæt forhold, og altid været meget sammen. Når vi ikke er sammen, og Lasse så ser mig, reagerer han typisk enten ved at blive sur/ked af det, eller virker ligeglad. Meget sjældent smiler eller griner han.
Hvad kan denne reaktion mon skyldes? Jeg tænker selv, om det er "hvorfor er du ikke herude/hvorfor gik du fra mig, mor?". Han bliver fx sur, når han er udenfor med sin far og ser mig gennem vinduet, når jeg kommer ind udefra o.lign. Overfor sin far virker han næsten altid glad, når han kommer.
Det er selvfølgelig hårdt, at man ikke oftere kan fremkalde en begejstring ved sin søn, når vi ses, men jeg tænker, det må handle om noget naturligt hos ham.
Mon du kan forklare denne reaktion? Og om jeg gør noget bedst i forbindelsen?
Det er altid mig, der duer når det handler om trøst, ro, beroligelse etc.
Jeg håber, mit spørgsmål giver mening.
Bedste hilsner,
Lasses mor