Brev:
Afføring 3-4 gange dagligt
2. november 2023
Alder:
6 mdr.
Afføring 3-4 gange dagligt
Hej Helen.
Vi har en datter på 6 1/2 mdr. Da far snart skal overtage barsel, er vi trappet ud af amning, og det fungerer heldigvis fint.
Vi følger din bog om mad, og hun spiser grød om morgenen, og hun får ofte øllebrød eller grøntsagsmos til frokost, og om aftenen får hun mere eller mindre det samme som os. Hun drikker vand af kop, men det er selvfølgelig begrænset, hvor meget der kommer ind.
Derudover får hun også mad i hænderne og tilbydes også mellemmåltider, som ofte består af frugt, smoothies og lignende.
Alt i alt går det altså godt, men jeg undrer mig over, at hun ofte kan have afføring 3-4 gange dagligt. Er det normalt?
Hun virker ikke generet at det og hun trives fint, er i godt humør, leger og sover som hun skal.. men jeg synes bare det er hyppige afføringer, især når hun nu får modermælkserstatning og mere rigtig mad - det skulle vel virke lidt forstoppende...??
Hvad tænker du?
Kærlig hilsen
Sarah