Brev:
Lære at falde i søvn alene - 8 år
20. januar 2023
Alder:
8 år
Lære at falde i søvn alene - 8 år
Hej Helen,
Min datter på snart 8 år er blevet vænnet til, at en af os forældre bliver hos hende, hvor vi hører stille musik, indtil hun er faldet i søvn og med en bestemt natlampe tændt. Fordi dette er blevet en vane så kan hun ikke falde i søvn uden dette aftenritual, og ikke uden at vi er der. Vi har prøvet at gå før hun sover, hvor hun er blevet ked af det.
Bør vi lære hende at falde i søvn selv, og i så fald hvordan gør vi det? Det skal også nævnes, at hun har brug for en voksen til at sige farvel med om morgenen, og vi skal vente udenfor når hun er til sport, vi må ikke køre. Samtidig vil hun ikke hen til andre og lege, hun vil lege hjemme - hun er mest tryg herhjemme.
Bør vi arbejde med lidt ad gangen, og er der tidpunkter, hvor det er bedst at arbejde med?
Med venlig hilsen
en mor