Brev:
Skoldkopper - 5 mdr.
13. februar 2019
Alder:
5 mdr.
Skoldkopper - 5 mdr.
Hej Helen.
Jeg skriver til dig for at høre dine råd omkring skoldkopper.
Storesøster har fået skoldkopper og jeg er nu selvfølgelig meget bange for, at hun vil komme til at smitte lillesøster på 5.mdr.
Jeg har derfor følgende spørgsmål:
Hvad er sandsynligheden for, at hun bliver smittet når storesøster har fået det? Kan jeg gøre noget for, at forhindre at hun bliver smittet udover selvfølgelig at holde god håndhygiejne?
Har du ellers nogle gode fif til at mindske kløen imod skoldkopper? Storesøster har lige fået det, og er selvfølgelig ikke så hårdt ramt endnu, men jeg kan godt frygte de næste par dage og vil derfor gerne have så mange gode råd som muligt :-)
Iøvrigt vil jeg sige tak for de sidste brev ift. renlighed. Det satte mange tanker igang og jeg valgte at følge min mavefornemmelse, hvilket vil sige at storesøster nærmest fra den ene uge til den anden er blevet fuldstændig renlig (dog ikke om natten). Hun både tisser og laver afføring på potte/toilet og har haft meget få uheld. Hun er MEGET stolt og glad - og det er forældrene selvfølgelig også :-)
Jeg glæder mig til at høre dine svar ift. skoldkopper.
Med venlig hilsen
En bekymret mor.