Sløv og træt baby også efter feberen er faldet

9. februar 2016

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Sløv og træt baby også efter feberen er faldet

Kære Helen.

Min søn på 16 1/2 måned fik en slem omgang feber og hoste i sidste uge - det varede i næsten en hel uge med 39-40 grader i feber. I den periode drak han fint nok, men spiste ikke så meget.

Han var under omstændighederne relativt frisk i starten. Men så begyndte hosten at resultere i store opkast efter mad (når han hostede lige efter at have spist), så den sparsomme føde, han havde fået i sig, røg op igen.

Efter et halvt døgn med 4 sådanne opkast fik vi tid ved akutmodtagelsen i lørdags, og min søn blev tilset af en børnelæge, som så på ham og lyttede til hans lunger. Han konstaterede lidt knitren på den ene lunge, og tog derfor en blodprøve - som kom tilbage stort set negativ for bakterier. Han konstaterede på den baggrund ikke noget unormalt. Siden søndag har feberen så heldigvis lagt sig (nu fine 37 grader), men til gengæld er Max nu blevet meget, meget pibet og sløv.

Han opfører sig 'out of character', bl.a. ved pludselig at lægge sig på sengen eller gulvet, helt alene, og ligge stille med åbne øjne. Selv efter to timers lur midt på dagen, starter han med at gnide sine øjne og virke træt kort tid efter. Han er ekstremt morsyg, men selv ...

Annonce

... hos mig piber han usædvanligt meget og vil gerne putte. Han kniber også øjnene i, ligesom i ubehag, en gang i mellem. Jeg fornemmer ingen direkte smerter hos ham, men ubehag og denne helt atypiske sløve opførsel.

Han har ikke ville spise noget normal mad (udover LIDT havregrød om morgenen), og det lykkes pt kun i begrænset mængde med stort set kun søde ting og 'poser' med frugtmos (lægen sagde, at det pt handlede om at få hvad som helst muligt i ham, så har tilbudt ham det, hvis det sunde måltid konsekvent blev afvist).

Normalt er han meget, meget aktiv, og har aldrig bare lagt sig for sig selv. Han har stadigvæk hoste og næsen er også siden weekenden begyndt at løbe og være lidt stoppet, så der er stadig forkølelse. Men det har han haft masser af gange før uden på nogen måde at være lige så sløv. Jeg er derfor bekymret for, om der kunne være noget andet i vejen.

Lægen sagde i lørdags, at han godt fortsat kunne være sløv, så jeg tror ikke, jeg får noget ud af at kontakte ham igen, men jeg synes bare det er mærkeligt, at sløvheden er der, nu hvor feberen er væk.

Jeg håber at høre dine betragtninger! Tak for hjælpen!

Bedste hilsner, den bekymrede mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.