Baby 6 måneder, irriteret, sart hovedbund, kløe, hårtab

24. oktober 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Baby 6 måneder, irriteret, sart hovedbund, kløe, hårtab

Kære Helen,

Jeg har SÅ mange spørgsmål jeg gerne ville stille dig, men dette er min største bekymring.

Min datter Enna er 6 måneder, bliver 7 d. 2 April. Hun er en lækker lille nougatmus, med det lækreste sorte krøllede fyldige hår, eller det havde hun.

Hun har længe døjet med meget tør hovedbund, flager, måske arp.
Jeg har gjort hvad de profesionelle og venner, familie og bekendte har anbefalet mig, brugt olie og tættekam, men det ser så meget værre ud nu.

Jeg ved at næsten alle babyer mister deres hår, Enna begyndte først at miste da hun var 4-5 måneder gammel, mest bag på hovedet og siderne hvor hun ligger. Hun har indtil da ligget på en "Fossflake" babymadras som åbenbart har gjort at hun ikke fik liggehår.
Det foran begyndte først at forsvide da jeg for alvor begyndte på "Arp kuren" hvilket jeg ville ønske jeg aldrig havde gjort. Jeg blev anbefalet at smøre ...

Annonce

... hovedbunden/håret med olie, lade det sidde/trænge ind og så frisere med en tættekam. Derefter ved omkring 5 måneder begyndte hun at tabe mere på hele hovedet og mest foran. Hendes hovedbund er meget lysere end resten af kroppen og meget sart. Fuld af sår fordi det klør.

Jeg får så det så dårligt med at jeg intet kan stille op.

Min lille baby, lider om natten, kradser sig, hiver i håret og vågner op med små bitte skrig i løbet af natten, nok fordi hun nok får kradset sig selv til blods. Overvejer om jeg skal give hende en tynd bomulds hue på, men hun bliver så varm om natten.

Hun fik før hun var 3 måneder gammel, 2 fortænder i undermunden, nu er der 5-6 flere tænder på vej. Hun har ikke pivet over tænderne, men det må da oveni en irriteret hovedbund være møj ubehageligt.

Jeg ville ønske jeg kunne sende nogle billeder med, så du kan se hvor slemt det ser ud.

De bedste hilsner
Nadia.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke