Brev:
Baby 6 måneder, irriteret, sart hovedbund, kløe, hårtab
24. oktober 2015
Alder:
6 mdr.
Baby 6 måneder, irriteret, sart hovedbund, kløe, hårtab
Kære Helen,
Jeg har SÅ mange spørgsmål jeg gerne ville stille dig, men dette er min største bekymring.
Min datter Enna er 6 måneder, bliver 7 d. 2 April. Hun er en lækker lille nougatmus, med det lækreste sorte krøllede fyldige hår, eller det havde hun.
Hun har længe døjet med meget tør hovedbund, flager, måske arp.
Jeg har gjort hvad de profesionelle og venner, familie og bekendte har anbefalet mig, brugt olie og tættekam, men det ser så meget værre ud nu.
Jeg ved at næsten alle babyer mister deres hår, Enna begyndte først at miste da hun var 4-5 måneder gammel, mest bag på hovedet og siderne hvor hun ligger. Hun har indtil da ligget på en "Fossflake" babymadras som åbenbart har gjort at hun ikke fik liggehår.
Det foran begyndte først at forsvide da jeg for alvor begyndte på "Arp kuren" hvilket jeg ville ønske jeg aldrig havde gjort. Jeg blev anbefalet at smøre hovedbunden/håret med olie, lade det sidde/trænge ind og så frisere med en tættekam. Derefter ved omkring 5 måneder begyndte hun at tabe mere på hele hovedet og mest foran. Hendes hovedbund er meget lysere end resten af kroppen og meget sart. Fuld af sår fordi det klør.
Jeg får så det så dårligt med at jeg intet kan stille op.
Min lille baby, lider om natten, kradser sig, hiver i håret og vågner op med små bitte skrig i løbet af natten, nok fordi hun nok får kradset sig selv til blods. Overvejer om jeg skal give hende en tynd bomulds hue på, men hun bliver så varm om natten.
Hun fik før hun var 3 måneder gammel, 2 fortænder i undermunden, nu er der 5-6 flere tænder på vej. Hun har ikke pivet over tænderne, men det må da oveni en irriteret hovedbund være møj ubehageligt.
Jeg ville ønske jeg kunne sende nogle billeder med, så du kan se hvor slemt det ser ud.
De bedste hilsner
Nadia.