Brev:
Overgang til eget værelse - 5 mdr.
3. maj 2023
Alder:
5 mdr.
Overgang til eget værelse - 5 mdr.
Kære Helen,
Herhjemme har vi drøftet, at vi gerne vil have vores pige på eget værelse inden hun starter i institution og inden “seperationsfasen” i 8-10 måneders alderen. Det betyder så vi nok skal starte omkring juni. Der vil hun være 7 måneder.
Men hvordan gør vi det bedst? Skal man i en periode lave en blid overgang? Putte hende derinde om dagen? Hvad tænker du?
Lidt fakta:
Hun sover i en tremmeseng ved siden af os i dag. Hun har altid sovet i egen seng. Aldrig i vores. Da vi skiftede fra bedside til almindelig tremmeseng, lagde vi hende bare som vi plejede og der har aldrig været noget efterfølgende. Hun sover godt stort set hvor vi lægger hende.
Hun får mad kl 23, 02/03 og igen tidligt morgen, men hun skal jo hjælpes til ikke at have så meget mælk om natten i takt med hun bliver større og får mere fast føde.
Med venlig hilsen
Sabrina