Overgang til eget værelse - 5 mdr.

3. maj 2023

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Overgang til eget værelse - 5 mdr.

Kære Helen,

Herhjemme har vi drøftet, at vi gerne vil have vores pige på eget værelse inden hun starter i institution og inden “seperationsfasen” i 8-10 måneders alderen. Det betyder så vi nok skal starte omkring juni. Der vil hun være 7 måneder.

Men hvordan gør vi det bedst? Skal man i en periode lave en blid overgang? Putte hende derinde om dagen? Hvad tænker du?

Lidt fakta:
Hun sover i en tremmeseng ved siden af os i ...

Annonce

... dag. Hun har altid sovet i egen seng. Aldrig i vores. Da vi skiftede fra bedside til almindelig tremmeseng, lagde vi hende bare som vi plejede og der har aldrig været noget efterfølgende. Hun sover godt stort set hvor vi lægger hende.

Hun får mad kl 23, 02/03 og igen tidligt morgen, men hun skal jo hjælpes til ikke at have så meget mælk om natten i takt med hun bliver større og får mere fast føde.

Med venlig hilsen
Sabrina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

11. juli 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kostplan 4 måneder

Kære Helen Min dreng er nu blevet 4 måneder, og han får fuld flaske. Han...

28. juni 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Baby behov for ekstra væske i varmen?

Kære Helen Vores dreng er nu 5.5 måned gammel og får fuld flaske. De...

26. juni 2024 | Sygdom | 5 mdr.

Psykisk reaktion på vaccine?

Kære Helen Tak for dit uddybende svar ang. min søns søvnproblemer. Han sover...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

17. juni 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Fra flaske til kop og spisetid

Kære Helen. Min søn er nu 6.5 mdr. gammel, og jeg kan ikke forstå, hvorfor...

Annonce

Viden om børn:

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor