Træning ift. at sove alene

22. januar 2023

Kategori:
Alder:
8 år

Træning ift. at sove alene

Hej Helen,

Tak for dit svar ift. min datter, som har vænnet sig til at vi forældre bliver hos hende indtil hun er faldet i søvn. Vi har vænnet hende til at være hos hende, for at hun ikke vækkede hendes lillebror og omvendt. Men vi tænker at det er vigtigt at vi nu prøver at lære hende hvordan hun falder i søvn uden os på værelset.

Men er det ok at vænne hende til at der er stille musik eller lydbog, indtil hun falder i søvn? For hun havde nemlig brug for stille musik da hun var på koloni med overnatning sidste sommer. På kolonien kunne hun ikke høre musik og kunne derfor ikke falde i søvn. Vænnes børn til kun at kunne falde i søvn til ...

Annonce

... musik? Eller kan man godt bruge musik/lydbog, indtil børnene er ældre? Min datter fylder snart 8 år.

Vil det være godt at gå i seng kl. 18.45, læse bog for hende eller hun læser for mig. Jeg synger et par sange og hun får stille musik kl. 19.30, hvor hun selv er i værelset og falder i søvn? Argumentet overfor hende må vel være at det er vigtigt at hun lærer at falde i søvn selv. Hun vil nok synes at det er uretfærdigt, at vi bliver hos lillebror på 4 år indtil han sover. Men det er måske også vigtigt, at han falder i søvn selv? Han gider ikke sove om aftenen, og det hjælper at vi er der, så han ikke står op igen.

Venlig hilsen
en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne