Brev:
Rutine til 5 mdr baby
15. januar 2023
Alder:
5 mdr.
Rutine til 5 mdr baby
Hej Helen
Jeg kommer alligevel til at bede om din hjælp :)
En rutine til en baby på 5 mdr, det blev hun den 12. januar.
Hun vågner desværre hver 45 min hele natten igennem, og jeg ved hvor vigtig en god dagsrutine er, for at natten bliver god.
kl. 06.00 får hun en flaske og sover videre til kl. 7.00.
Hvis hun sover helt til kl. 7.00, tilbydes hun flaske, og så starter vi dagen kl. 7.00 hver dag. Vi SKAL op kl. 7.00, så hun vækkes hvis hun ikke selv er vågen.
kl. 8.30 - Flaske og lur i barnevogn.
Hun sover gerne 2 timer. Hvis hun vågner efter 60 min, vender jeg hende og hun sover videre.
Hun sover til 10.30, tilbydes flaske, hvor hun spiser 60 ml.
Her vækker jeg hende også, hvis hun ikke vågner af sig selv
kl. 12.00 får hun grød (mellem 5-6 skefulde) vi er lige begyndt for nogle dage siden.
kl. 13.00 - flaske og lur.
Hun sover gerne 2 timer, hvis hun vågner efter 60 min, prøver jeg at vende hende men oftest bliver jeg nødt til at tage hende op, hvor hun så falder i søvn på mig igen, og så kan jeg ligge hende tilbage i barnevognen. Hun sover til kl. 15.00.
Hvis hun ikke er vågen af sig selv kl. 15.00, så vækker jeg hende.
Hun tilbydes flaske, og spiser 60 ml.
kl. 17.30 - Flaske og lur.
Hun sover gerne mellem 30 - 60 min.
Skal jeg tilbyde hende en flaske her, indtil grøntsagsmos bliver aktuel?
kl. 21.00 - Flaske og godnat
Kl. 23.30 Flaske
Kl. 03.00 Flaske
Jeg føler, at jeg bliver nødt til at vække hende fra lurene, så de ikke bliver alt for lange. Jeg er bange for, hun vil sove for mange timer om dagen.
Hvad tænker du om at hun er vågen godt 3 timer om aftenen, kan det have noget at gøre med nattesøvnen?
Hvad er dine tænker om hendes mønster?
Med venlig hilsen
M