Rutine til 5 mdr baby

15. januar 2023

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Rutine til 5 mdr baby

Hej Helen

Jeg kommer alligevel til at bede om din hjælp :)

En rutine til en baby på 5 mdr, det blev hun den 12. januar.
Hun vågner desværre hver 45 min hele natten igennem, og jeg ved hvor vigtig en god dagsrutine er, for at natten bliver god.

kl. 06.00 får hun en flaske og sover videre til kl. 7.00.
Hvis hun sover helt til kl. 7.00, tilbydes hun flaske, og så starter vi dagen kl. 7.00 hver dag. Vi SKAL op kl. 7.00, så hun vækkes hvis hun ikke selv er vågen.

kl. 8.30 - Flaske og lur i barnevogn.
Hun sover gerne 2 timer. Hvis hun vågner efter 60 min, vender jeg hende og hun sover videre.
Hun sover til 10.30, tilbydes flaske, hvor hun spiser 60 ml.
Her vækker jeg hende også, hvis hun ikke vågner af sig selv

kl. 12.00 får hun grød (mellem 5-6 skefulde) vi er lige begyndt for nogle dage siden.

kl. 13.00 - flaske og lur.
Hun sover gerne 2 ...

Annonce

... timer, hvis hun vågner efter 60 min, prøver jeg at vende hende men oftest bliver jeg nødt til at tage hende op, hvor hun så falder i søvn på mig igen, og så kan jeg ligge hende tilbage i barnevognen. Hun sover til kl. 15.00.
Hvis hun ikke er vågen af sig selv kl. 15.00, så vækker jeg hende.
Hun tilbydes flaske, og spiser 60 ml.

kl. 17.30 - Flaske og lur.
Hun sover gerne mellem 30 - 60 min.

Skal jeg tilbyde hende en flaske her, indtil grøntsagsmos bliver aktuel?

kl. 21.00 - Flaske og godnat

Kl. 23.30 Flaske

Kl. 03.00 Flaske

Jeg føler, at jeg bliver nødt til at vække hende fra lurene, så de ikke bliver alt for lange. Jeg er bange for, hun vil sove for mange timer om dagen.

Hvad tænker du om at hun er vågen godt 3 timer om aftenen, kan det have noget at gøre med nattesøvnen?

Hvad er dine tænker om hendes mønster?

Med venlig hilsen
M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.