Brev:
5 måneder og natteroderi
9. august 2022
Alder:
5 mdr.
5 måneder og natteroderi
Hej Helen
Jeg har tidligere skrevet til dig omkring putning, og moonboon..
Min dreng er ved at nærme sig de 6 mdr. (12 august). Han har aldrig sovet rigtig godt desværre😔
Men alt det her natteroderi er ved at tage livet af mig. Han bliver puttet ved 22-23 tiden, og vågner ofte efter 30-40 min. Og skal hjælpes videre. Han falder i søvn i egen seng, hvilket er fint. Men ved alle opvågninger skal han op i armene, og i bevægelse for at sove videre.
Han vågner efter maks 2,5 time, men oftest efter 45 min- 1 time gennem hele natten. Jeg har den sidste uge haft svært ved at lægge ham i hans tremmeseng, da han vågner med det samme, og så
kører arme og ben, og med lidt søvn er overskuddet der ikke rigtig. Derfor ryger han hurtigt i moonboon. Her vågner han også hurtigt, men det går lidt bedre.. Hvad filan kan jeg gøre? Vi bruger babymassage før sengetid til hans motoriske uro, og vi har prøvet at svøbe, og uden at svøbe. Vi har bedst gavn af svøb, da han ellers vækker sig selv.
Han bruger sut, men vil ikke have denne om natten.
Vi har tyngde dyne, men den bliver han gal på
Han får pt 1-2 flasker om natten.
Kærlig hilsen
en træt og brugt mor