10 mdr og sove på eget værelse

25. september 2021

Kategori:
Alder:
10 mdr.

10 mdr og sove på eget værelse

Hej Helen.

Jeg har en pige på snart 11 måneder som sover i sin tremmeseng ved siden af min seng - den ene side er taget af på hendes seng. Vi flyttede fra hendes far for 6 uger siden, hvilket selvfølgelig var en stor omvæltning for hende.

Hun er lidt “sart” med nye ting og der går lidt lang tid før hun acceptere ændringer. For eksempel da jeg satte bunden ned på hendes tremmeseng, og jeg havde siden halvt oppe - men måtte droppe det fordi den side så gik 10-12 cm højere op end min seng, og ja - desværre er vi stadig der hvor jeg skal give sutten, nussekluden eller lægge hende ned en 10-15 gange på en nat! Det drøn hårdt ...

Annonce

... stadig at blive ved med det. Men ihvertfald så var jeg fyldt med blå mærker på mit kraveben af at skulle bøje mig ned over til hende så mange gange om natten + jeg er rygopereret og ikke er så fleksibel i ryggen. Så det duer ikke med den side på - lidt træls, for hun prøver så også at kravle op til mig nogle nætter…

Vi er i gang med indkøring i dagpleje og når det er på plads og det kører, så ville jeg gerne hun kom på eget værelse snart.. Men hvordan gør jeg det når hun nu er som hun er? Når jeg starter på arbejde om små tre uger - kan jeg ikke hænge sammen hvis jeg skal gå ind til hende 10-15 gange på en nat.

Tak for din brevkasse!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder