10 mdr og sove på eget værelse

25. september 2021

Kategori:
Alder:
10 mdr.

10 mdr og sove på eget værelse

Hej Helen.

Jeg har en pige på snart 11 måneder som sover i sin tremmeseng ved siden af min seng - den ene side er taget af på hendes seng. Vi flyttede fra hendes far for 6 uger siden, hvilket selvfølgelig var en stor omvæltning for hende.

Hun er lidt “sart” med nye ting og der går lidt lang tid før hun acceptere ændringer. For eksempel da jeg satte bunden ned på hendes tremmeseng, og jeg havde siden halvt oppe - men måtte droppe det fordi den side så gik 10-12 cm højere op end min seng, og ja - desværre er vi stadig der hvor jeg skal give sutten, nussekluden eller lægge hende ned en 10-15 gange på en nat! Det drøn hårdt ...

Annonce

... stadig at blive ved med det. Men ihvertfald så var jeg fyldt med blå mærker på mit kraveben af at skulle bøje mig ned over til hende så mange gange om natten + jeg er rygopereret og ikke er så fleksibel i ryggen. Så det duer ikke med den side på - lidt træls, for hun prøver så også at kravle op til mig nogle nætter…

Vi er i gang med indkøring i dagpleje og når det er på plads og det kører, så ville jeg gerne hun kom på eget værelse snart.. Men hvordan gør jeg det når hun nu er som hun er? Når jeg starter på arbejde om små tre uger - kan jeg ikke hænge sammen hvis jeg skal gå ind til hende 10-15 gange på en nat.

Tak for din brevkasse!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. oktober 2024 | Udvikling | 8 mdr.

Flytning med baby

Hej Helen Vi skal flytte i løbet af november måned og vil prøve at gøre det...

12. oktober 2024 | Udvikling | 10 mdr.

Slår hovedet ind i ting

Hej Helen Vores datter på 10 måneder er begyndt at slå sit hoved ind i ting....

6. oktober 2024 | Sovevaner | 11 mdr.

Dreng 11 mdr vil ikke længere puttes af far

Kære Helen Vi står i en lidt presset situation, da vores dreng på 11...

24. september 2024 | Sygdom | 8 mdr.

Tredagesfeber

Kære Helen. Lillebror på 8 måneder fik pludselig høj feber i går aftes -...

23. september 2024 | Kost og ernæring | 9 mdr.

Kiks til baby

Kære Helen Vi er en mødregruppe med børn i alderen 9-10 måneder, som har...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind kreativt legetøj til dit barn!

Værdi 520,-

tilmeld

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor