Brev:
Ingen søvn - 5 mdr.
21. april 2021
Alder:
5 mdr.
Ingen søvn - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg har en søn på 5 mdr, det er han blevet i denne måned. Han vokser som han skal.
Jeg er blevet lidt i tvivl vedr. vores rytmer herhjemme.
Jeg har fuldt dit søvnhjul, og anbefalinger til hvordan dagen kunne se ud, men vi har en dreng som simpelthen ikke vil sove længere tid af gangen end 30 min om dagen.
Han får flaske kl. 06 morgen, nogle gange sover han videre til kl. 07 ca.
Vi leger og hygger
Han får en flaske kl. 09 - bliver lagt til lur. Han sover 30 min i barnevognen mens den står stille, og så skal vi ud og trille ellers vågner han helt op. Jeg vil helst gerne have at han sover til kl. 10.30 - 11.00 ellers er han alt for pylret.
Kl. 11 får han grød og vand, evt. et bad.
Kl. 12.30 får han flaske og bliver lagt til 2 lur. Sover igen kun 30 min, og så det ud med barnevognen igen. Han vågner gerne kl. 14.30 ca.
kl. 16.00 - 16.30 får han flaske og skal have sin 3. lur, den kan vi næsten ikke få ham til at sove, det sker i hvert fald sjældent.
kl. 18.00 får han grøntsagsmos og vand
kl. 20.00 får han flaske og bliver lagt til natten.
Er der noget vi evt. skal ændre? skal vi evt. strække hans vågentid, og hvis vi skal, hvornår skal jeg så give ham flaske?
Vi har haft lidt problemer om natten også, faktisk fra han var 2 mdr gammel, hvor han vågner hver 3. kvarter. Han ligger meget uroligt, og basker med arme og ben og får derfor vækket sig selv. Hans ben kan komme helt op i 90 grader og bliver smidt ned i madrassen med en kæmpe kraft.
Jeg har prøvet at ligge en hånd på ham, men det er han ligeglad med, og det hjælper heller ikke at tage ham op.
Vi har været til ørelæge, kiropraktor og osteopat og intet hjælper.
Han får som sagt flaske kl. 20.00, falder hurtigt i søvn og vågner så op kl. 20.45.. og sådan fortsætter det hele natten.
Jeg har prøvet at give ham flaske kl. 23.00, men der spiser ham max 40 ml, jeg har derfor trukket det til kl. 01.00, der kan han tømme flaske (næsten), så tilbyder jeg ham igen ved en 03-04 tiden men spiser kun få ml igen, jeg tilbyder ham flaske kl. 06, og der spiser han godt igen.
Derfor har jeg i flere nætter kun givet ham mad kl. 01 og så igen kl 06.
Vi er snart desperate herhjemme for at få noget søvn.
Hilsner herfra