Ingen søvn - 5 mdr.

21. april 2021

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Ingen søvn - 5 mdr.

Hej Helen

Jeg har en søn på 5 mdr, det er han blevet i denne måned. Han vokser som han skal.

Jeg er blevet lidt i tvivl vedr. vores rytmer herhjemme.
Jeg har fuldt dit søvnhjul, og anbefalinger til hvordan dagen kunne se ud, men vi har en dreng som simpelthen ikke vil sove længere tid af gangen end 30 min om dagen.

Han får flaske kl. 06 morgen, nogle gange sover han videre til kl. 07 ca.

Vi leger og hygger

Han får en flaske kl. 09 - bliver lagt til lur. Han sover 30 min i barnevognen mens den står stille, og så skal vi ud og trille ellers vågner han helt op. Jeg vil helst gerne have at han sover til kl. 10.30 - 11.00 ellers er han alt for pylret.

Kl. 11 får han grød og vand, evt. et bad.

Kl. 12.30 får han flaske og bliver lagt til 2 lur. Sover igen kun 30 min, og så det ud med barnevognen igen. Han vågner gerne kl. 14.30 ca.

kl. 16.00 - 16.30 får han flaske og skal have sin 3. lur, den kan vi næsten ikke få ham til at sove, det sker i hvert fald sjældent.

kl. 18.00 får han grøntsagsmos og vand

kl. 20.00 får han flaske og bliver lagt til natten.

Er der noget vi evt. skal ...

Annonce

... ændre? skal vi evt. strække hans vågentid, og hvis vi skal, hvornår skal jeg så give ham flaske?

Vi har haft lidt problemer om natten også, faktisk fra han var 2 mdr gammel, hvor han vågner hver 3. kvarter. Han ligger meget uroligt, og basker med arme og ben og får derfor vækket sig selv. Hans ben kan komme helt op i 90 grader og bliver smidt ned i madrassen med en kæmpe kraft.

Jeg har prøvet at ligge en hånd på ham, men det er han ligeglad med, og det hjælper heller ikke at tage ham op.

Vi har været til ørelæge, kiropraktor og osteopat og intet hjælper.

Han får som sagt flaske kl. 20.00, falder hurtigt i søvn og vågner så op kl. 20.45.. og sådan fortsætter det hele natten.

Jeg har prøvet at give ham flaske kl. 23.00, men der spiser ham max 40 ml, jeg har derfor trukket det til kl. 01.00, der kan han tømme flaske (næsten), så tilbyder jeg ham igen ved en 03-04 tiden men spiser kun få ml igen, jeg tilbyder ham flaske kl. 06, og der spiser han godt igen.
Derfor har jeg i flere nætter kun givet ham mad kl. 01 og så igen kl 06.

Vi er snart desperate herhjemme for at få noget søvn.

Hilsner herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Fordøjelse baby

Barnets første afføring kaldes meconium, og den er helt sort. I takt med at barnet får mere mælk, skifter afføringen farve, og man kan på afføringen således se, om barnets fordøjelse fungerer.

Babyer, som kun får brystmælk, vil ofte have en gul afføring, som kan gå lidt over i det grønlige. Lugten er syrlig, men ikke ubehagelig, og afføringen virker lidt tynd og grødet. Børn, der ammes, kan have flere dage imellem deres afføringer.

Babyer, der både får brystmælk...

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor