Afhængig af sut for at sove?

21. januar 2021

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Afhængig af sut for at sove?

Hej Helen

Vores lille datter på 3 måneder sover ikke så godt om dagen. Hun vågner efter 40 minutter og skal herefter hjælpes til at falde i søvn igen.

Det vi gør nu, er at gå ned til hende og trille barnevognen indtil hun falder i søvn igen. Vi er også opmærksomme på, at hun ikke sover helt, når hun bliver lagt i barnevognen, så hun registrere, at hun nu ligger der.

Tit går jeg en tur med barnevognen i løbet af dagen og det er lidt 50/50, om denne tur får hende til at sove en lang lur eller om hun stadig vågner efter 40 minutter.

Jeg ved også, at trilleriet kan blive en dårlig vane, som skal trappes ned. Lige nu er fokus blot at få lillepigen til at sove lidt længere lurer :)

Nu er jeg kommet til at spekulere ...

Annonce

... på om sutten kan være en del af “problemet”. Hun bliver altid puttet med hendes sut i munden, og får den også “stoppet ind”, når hun vågner efter de 40 minutter inden barnevognen trilles. Vil derfor høre, om du har nogle gode råd til at lære hende at sove uden sut?

Hun har allerede en nusseklud, som jeg ligger ved hendes næse, og op forbi hendes hoved.

Det skal lige tilføjes, at jeg synes hun sover okay om natten. Her vågner hun med 2-3 timers mellemrum, og kan efter amninger sagtens sove uden sutten i munden.
Dog er hun ofte urolig fra kl 4 og frem til hun står op ved 6-tiden, hvor hun gerne vil have sutten for at finde ro (efter hun har fået noget at spise).

Håber du har nogle gode råd

Med venlig hilsen
Trille-mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Barnløshed

De fleste par har en naturlig forventning om blive forældre på et tidspunkt. Men for nogle sker det dog ikke bare af sig selv.

Hvis man som par forsøger at blive gravide gennem et år, uden at de lykkes, så betragtes det som ufrivilligt barnløshed. Statistikken siger, at ca 80 % vil bliv gravide i løbet af et år.

Årsagerne til at man ikke bliver gravid kan være rigtig mange og det tager tid at finde frem til den rigtige behandling for det enkelte par. Derudover er...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2