Brev:
Afhængig af sut for at sove?
21. januar 2021
Alder:
3 mdr.
Afhængig af sut for at sove?
Hej Helen
Vores lille datter på 3 måneder sover ikke så godt om dagen. Hun vågner efter 40 minutter og skal herefter hjælpes til at falde i søvn igen.
Det vi gør nu, er at gå ned til hende og trille barnevognen indtil hun falder i søvn igen. Vi er også opmærksomme på, at hun ikke sover helt, når hun bliver lagt i barnevognen, så hun registrere, at hun nu ligger der.
Tit går jeg en tur med barnevognen i løbet af dagen og det er lidt 50/50, om denne tur får hende til at sove en lang lur eller om hun stadig vågner efter 40 minutter.
Jeg ved også, at trilleriet kan blive en dårlig vane, som skal trappes ned. Lige nu er fokus blot at få lillepigen til at sove lidt længere lurer :)
Nu er jeg kommet til at spekulere på om sutten kan være en del af “problemet”. Hun bliver altid puttet med hendes sut i munden, og får den også “stoppet ind”, når hun vågner efter de 40 minutter inden barnevognen trilles. Vil derfor høre, om du har nogle gode råd til at lære hende at sove uden sut?
Hun har allerede en nusseklud, som jeg ligger ved hendes næse, og op forbi hendes hoved.
Det skal lige tilføjes, at jeg synes hun sover okay om natten. Her vågner hun med 2-3 timers mellemrum, og kan efter amninger sagtens sove uden sutten i munden.
Dog er hun ofte urolig fra kl 4 og frem til hun står op ved 6-tiden, hvor hun gerne vil have sutten for at finde ro (efter hun har fået noget at spise).
Håber du har nogle gode råd
Med venlig hilsen
Trille-mor