Søvnproblemer - 4 årig

1. oktober 2020

Kategori:
Alder:
4 år

Søvnproblemer - 4 årig

Hej Helen

Så har jeg brug for din hjælp igen :)

Vi har storesøster L. på 9 år, bror E. på 4 år og lillebror A. på 4 måneder.

Vores problem handler om E.s søvn, efter han er blevet storebror. Han har altid sovet fint på sit værelse og sovet igennem hele natten. Nu er vi dog kommet lidt ud på et skråplan :)

Da A. blev født begyndt min mand at sove på en foldemadras på kontoret, så jeg kunne sove/amme A. i sengen og det fungerer helt fint. E. fandt dog hurtig ud af at mor sov med A. og far sov alene, så han begyndt at vågne om natten og græde. Den eneste måde vi kunne få ham til at sove på, var hvis min man så lagde sig ind til ham og sov. (Han har også en foldemadras på værelset, han bruger til at lege på om dagen, så den sover de begge 2 på). ...

Annonce

...

Dette gør sig nu gældende hver nat... E. kommer i seng mellem 18.30-19.00 og falder fint i søvn. Omkring kl. 21.00 vågner han så og græder. Han vil ikke sove, før far kommer ind og ligger hos ham.

Det har jo egentlig fungeret ok, da vi hver især fik en god nattesøvn og hverdagen så bliver lidt nemmere :) Men nu vil vi gerne langsomt tilbage til normalen. A. er så småt ved at få grød og flaske, så inden længe vil jeg gerne stoppe med at amme om natten og ha ham over i sin egen seng OG min mand tilbage i sengen ;)

Men hvordan får vi den gode rytme tilbage med E., så han ikke vågner og forventer far kommer ind til ham??? Vi har prøvet at tale med ham om det, men han er jo ikke stor nok og om natten er det helt glemt :)

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

Annonce

Viden om børn:

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Kogt-vands-klude

Kogt vands klude er et gammelt husmoderråd til røde barnenumser.

Princippet er at man tager noget blødt bomuldsstof f.eks. stof fra et gammelt forvasket lagen og klipper nogle firkantede stykker, som passer til at lægge på barnets numse.

Stofstykkerne koges, afkøles og vrides og lægges på og mellem barnets baller, der hvor barnets hud synlig er generet af syren fra afføring og urin. Du kan gemme de kogte klude i en lille bøtte med lidt kogt vand, som du har stående...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder