Brev:
Søvnproblemer - 4 årig
1. oktober 2020
Alder:
4 år
Søvnproblemer - 4 årig
Hej Helen
Så har jeg brug for din hjælp igen :)
Vi har storesøster L. på 9 år, bror E. på 4 år og lillebror A. på 4 måneder.
Vores problem handler om E.s søvn, efter han er blevet storebror. Han har altid sovet fint på sit værelse og sovet igennem hele natten. Nu er vi dog kommet lidt ud på et skråplan :)
Da A. blev født begyndt min mand at sove på en foldemadras på kontoret, så jeg kunne sove/amme A. i sengen og det fungerer helt fint. E. fandt dog hurtig ud af at mor sov med A. og far sov alene, så han begyndt at vågne om natten og græde. Den eneste måde vi kunne få ham til at sove på, var hvis min man så lagde sig ind til ham og sov. (Han har også en foldemadras på værelset, han bruger til at lege på om dagen, så den sover de begge 2 på). ...
...
Dette gør sig nu gældende hver nat... E. kommer i seng mellem 18.30-19.00 og falder fint i søvn. Omkring kl. 21.00 vågner han så og græder. Han vil ikke sove, før far kommer ind og ligger hos ham.
Det har jo egentlig fungeret ok, da vi hver især fik en god nattesøvn og hverdagen så bliver lidt nemmere :) Men nu vil vi gerne langsomt tilbage til normalen. A. er så småt ved at få grød og flaske, så inden længe vil jeg gerne stoppe med at amme om natten og ha ham over i sin egen seng OG min mand tilbage i sengen ;)
Men hvordan får vi den gode rytme tilbage med E., så han ikke vågner og forventer far kommer ind til ham??? Vi har prøvet at tale med ham om det, men han er jo ikke stor nok og om natten er det helt glemt :)
På forhånd tak :)
Med venlig hilsen
Mor