Brev:
Lur timing nu fuldstændigt ændret
4. september 2020
Alder:
5 mdr.
Lur timing nu fuldstændigt ændret
Kære Helen,
Tak for dit tidligere svar! Ja, jeg er lidt misundelig at man i DK kan have babyerne sovende udenfor i barnevognen og ikke bekymre sig om giftige slanger og edderkopper:)
Nu er min lille datter lige blevet 5 måneder og alt er nu vendt på hovedet så har brug for en re-set knap og starte fra scratch igen!
Lige pt ser vores dage således ud:
Får sidste flaske kl 17:30-18:00 og sover derefter indtil kl 04:30 og vågner for og få en flaske og sover til 06:00, eller sover til kl 06:00 hvor vi står op.
Hun vågner ikke om natten ellers, kun lidt rumsteren når hun har tabt sin sut, som jeg så hjælper hende med.
06:00 Vågner og vi står op
08:00 ( +/- 15min) Putter til lur Med flaske og sover alt imellem 30-45min. Hun har dog ufatteligt svært og ville falde i søvn hjemme, så denne lur bliver næsten altid nødt til og være i bæresele. Hun vil ikke sove i barnevogn heller.
10:30-11:00 Putter til lur med flaske og her sover hun alt imellem 30-90min.
13-13:30 Putter til lur med flaske og sover alt mellem 30-90min
15-17:00 Vågen tid med lidt stille leg eller går en tur
17:00 Bad, massage godnat historie
17:30-18:00 Flaske og natputning- sover med det samme.
Dette er en “typisk dag” men kan variere utroligt meget med lurene. Nogen gange får hun kun totalt 90min lure på en hel dag, men hun er aldrig ked af det, skriger eller pjevset og sover jo fint størstedelen af nætterne.. Er hun en baby der måske bare ikke skal have så lange lure?
Og hvorfor er det så svært for mig og få hende til og sove til lur hjemme om morgenen?
Om natten kan jeg lægge hende fra mig så hun sover fint alene, men lurene vil hun stadig kun sove i mine arme eller på mig i bæresele..
Hun sover i en sovepose med armene oppe ved hovedet (Love To Dream swaddle) men hun er så småt begyndt og rulle så hun skal til og sove med armene ude hvilket gør mig meget nervøs for at hun hele tiden kommer til og vække sig selv da hun altid skal rode rundt med sine hænder og lege med ting :)
Vores soveværelse er mørkt og har en smule White noise på da vi bor i lejlighed og hun vågner meget nemt af larm.
Tusind tak for din tid og hjælp! Det er virkelig værdsat!!