Lur timing nu fuldstændigt ændret

4. september 2020

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Lur timing nu fuldstændigt ændret

Kære Helen,

Tak for dit tidligere svar! Ja, jeg er lidt misundelig at man i DK kan have babyerne sovende udenfor i barnevognen og ikke bekymre sig om giftige slanger og edderkopper:)

Nu er min lille datter lige blevet 5 måneder og alt er nu vendt på hovedet så har brug for en re-set knap og starte fra scratch igen!

Lige pt ser vores dage således ud:

Får sidste flaske kl 17:30-18:00 og sover derefter indtil kl 04:30 og vågner for og få en flaske og sover til 06:00, eller sover til kl 06:00 hvor vi står op.
Hun vågner ikke om natten ellers, kun lidt rumsteren når hun har tabt sin sut, som jeg så hjælper hende med.

06:00 Vågner og vi står op

08:00 ( +/- 15min) Putter til lur Med flaske og sover alt imellem 30-45min. Hun har dog ufatteligt svært og ville falde i søvn hjemme, så denne lur bliver næsten altid nødt til og være i bæresele. Hun vil ikke sove i barnevogn heller.

10:30-11:00 Putter til lur med flaske og her sover hun alt imellem 30-90min.

13-13:30 Putter til lur med flaske og sover alt mellem 30-90min

15-17:00 Vågen tid med lidt stille leg eller ...

Annonce

... går en tur

17:00 Bad, massage godnat historie

17:30-18:00 Flaske og natputning- sover med det samme.

Dette er en “typisk dag” men kan variere utroligt meget med lurene. Nogen gange får hun kun totalt 90min lure på en hel dag, men hun er aldrig ked af det, skriger eller pjevset og sover jo fint størstedelen af nætterne.. Er hun en baby der måske bare ikke skal have så lange lure?

Og hvorfor er det så svært for mig og få hende til og sove til lur hjemme om morgenen?

Om natten kan jeg lægge hende fra mig så hun sover fint alene, men lurene vil hun stadig kun sove i mine arme eller på mig i bæresele..

Hun sover i en sovepose med armene oppe ved hovedet (Love To Dream swaddle) men hun er så småt begyndt og rulle så hun skal til og sove med armene ude hvilket gør mig meget nervøs for at hun hele tiden kommer til og vække sig selv da hun altid skal rode rundt med sine hænder og lege med ting :)

Vores soveværelse er mørkt og har en smule White noise på da vi bor i lejlighed og hun vågner meget nemt af larm.

Tusind tak for din tid og hjælp! Det er virkelig værdsat!!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor