Brev:
Få baby til at sove mere end 30 min
11. juli 2020
Alder:
5 mdr.
Få baby til at sove mere end 30 min
Hej Helen,
Tak for hjælpen de andre gange :-)
Nu er lillebror kommet til verden og han sover overraskende nok næsten lige så dårligt som sin storesøster. Nogen gange føler jeg næsten det er min skyld. For hvad er oddsene..?
Han har siden han blev født max sovet 2 timer i streg, hvilket er flot og langt bedre end søster. Men siden han blev 3 mdr har han sovet 30 min ad gangen. Vi kan ikke få ham til st sove videre selvom vi står derude 5 min før og forsøger at køre ham videre i søvnen - i barnevognen.
Så pt sover han 3 x 30 min om dagen. Og det er jo langt fra nok.
Jeg kan dog få ham til at sove en længere lur på 1,5 time hvis jeg ligger i soveværelset med ham og ammer ham imens.
Han er let nok at putte til lur, men vil helst vugges i armene og Når han vågner efter de 30 min, så græder han ikke. Han er bare lyst vågen.
Bør vi give ham flere lure om dagen eller bør vi forsøge andet ?
Han gider ikke ligge i barnevognen når han ikke skal sove, så det begrænser lidt vores muligheder for gode lange ture.
Vores dagsrytme ser ud således:
05.45 vågner og pludre i sengen. Tilbydes bryst.
06.30 står op
07.00 morgengrød med vand
08.00 Ammes og puttes til 1.lur
08.30 vågner - tilbydes bryst (afviser)
11/11.30 viser tegn på træthed, ammes og puttes
12.00 vågner fra lur. Tilbydes bryst
15.00 Puttes til 3.lur
15.30 vågner
17.30 Aftensmos med vand
19.00 ammes og puttes til natten
Vågner ca mellem midnat og 03, sover videre til 05.45 ca.
Vi er meget lydhøre overfor forslag til, hvad vi kan gøre anderledes?
På forhånd tak