Dagsrytme, efterspørger ekstra flaske

9. juli 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Dagsrytme, efterspørger ekstra flaske

Hej Helen

Tak for dit svar angående opstart af 2. måltid. Jeg vil følge dit råd og starte stille op ligesom jeg gjorde med grøden til frokost.

Efter Adam er startet på grød er han begyndt at bede om en ekstra flaske mellem kl. 22-24. Er det normalt? Før i tiden sov han fra 19-02 (luksus, jeg ved det), men nu melder han sig en ekstra gang.

Vores dagligdag ser cirka således ud
(Kom gerne med input :-))

Kl. 5/5.30 står vi op

Kl. 7 puttes til lur, flaske
(Luren kan vare alt mellem 30 minutter til 1,5 time, varer den 1,5 time rykkes lurerne naturligvis resten af dagen)

Kl. 10 puttes til lur, flaske
(Luren vare som regel 30 minutter)

Kl. 11-11.30 1 dl grød med sveske/æblemos + vand af kop. (Vi skifter mellem grødtyper: majs, hirse, boghvede og ris. Hjemmelavet, der tilføjes mme og varieres mellem fedtstof)

Kl. 12.30/13.00 puttes til lur, flaske
(Luren vare 1 time til 1,5. Engang mellem skal han lige hjælpes videre i et søvnstadie)

Kl. 16-16.30 puttes til dagens ...

Annonce

... sidste lur, flaske, varer 30 minutter

Kl. 17.15-17.30 grøntsagsmos og vand af kop. (Opstartes fra næste uge)

Kl. 18.30 kommer Adam i bad, frotteres godt med håndklæde, får nattøj på og får sin godnat flaske.

Kl. 19-19.15 sover han.

Kl. 22-24, flaske

Kl. 2-3, flaske

Flaskerne er med 150 ml MME, godnat og natflaske er dog 180 ml. Han spiser alt fra 130-180 ml pr gang, ca. 850-950 ml i døgnet.

Ydermere har vi i et par måneder nu haft en grædende dreng kl. 4. Det virker som om at han græder over, at han vågner. Er det ikke noget med at der er vindue for børn mellem kl. 4-5 hvor de potentielt vågner helt op? Ligesom der for voksne er et omkring kl. 3.

Er det noget du har erfaringer med? Syntes vi har prøvet alt. Han er ikke sulten/tørstig, han har ikke en beskidt ble.

Den eneste måde vi kan få ham til at sove. videre er at lægge ham ind i hans slyngevugge og vugge ham i søvnen, så sover han 30 min - 1 time yderligere. Han sover i sin tremmeseng om natten.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin