Brev:
Dagsrytme, efterspørger ekstra flaske
9. juli 2020
Alder:
4 mdr.
Dagsrytme, efterspørger ekstra flaske
Hej Helen
Tak for dit svar angående opstart af 2. måltid. Jeg vil følge dit råd og starte stille op ligesom jeg gjorde med grøden til frokost.
Efter Adam er startet på grød er han begyndt at bede om en ekstra flaske mellem kl. 22-24. Er det normalt? Før i tiden sov han fra 19-02 (luksus, jeg ved det), men nu melder han sig en ekstra gang.
Vores dagligdag ser cirka således ud
(Kom gerne med input :-))
Kl. 5/5.30 står vi op
Kl. 7 puttes til lur, flaske
(Luren kan vare alt mellem 30 minutter til 1,5 time, varer den 1,5 time rykkes lurerne naturligvis resten af dagen)
Kl. 10 puttes til lur, flaske
(Luren vare som regel 30 minutter)
Kl. 11-11.30 1 dl grød med sveske/æblemos + vand af kop. (Vi skifter mellem grødtyper: majs, hirse, boghvede og ris. Hjemmelavet, der tilføjes mme og varieres mellem fedtstof)
Kl. 12.30/13.00 puttes til lur, flaske
(Luren vare 1 time til 1,5. Engang mellem skal han lige hjælpes videre i et søvnstadie)
Kl. 16-16.30 puttes til dagens sidste lur, flaske, varer 30 minutter
Kl. 17.15-17.30 grøntsagsmos og vand af kop. (Opstartes fra næste uge)
Kl. 18.30 kommer Adam i bad, frotteres godt med håndklæde, får nattøj på og får sin godnat flaske.
Kl. 19-19.15 sover han.
Kl. 22-24, flaske
Kl. 2-3, flaske
Flaskerne er med 150 ml MME, godnat og natflaske er dog 180 ml. Han spiser alt fra 130-180 ml pr gang, ca. 850-950 ml i døgnet.
Ydermere har vi i et par måneder nu haft en grædende dreng kl. 4. Det virker som om at han græder over, at han vågner. Er det ikke noget med at der er vindue for børn mellem kl. 4-5 hvor de potentielt vågner helt op? Ligesom der for voksne er et omkring kl. 3.
Er det noget du har erfaringer med? Syntes vi har prøvet alt. Han er ikke sulten/tørstig, han har ikke en beskidt ble.
Den eneste måde vi kan få ham til at sove. videre er at lægge ham ind i hans slyngevugge og vugge ham i søvnen, så sover han 30 min - 1 time yderligere. Han sover i sin tremmeseng om natten.
Hilsen