3 lure dagligt, hvor længe?

14. januar 2020

Kategori:
Alder:
6 mdr.

3 lure dagligt, hvor længe?

Hej Helen.

Hvor længe kan jeg forvente, at de små har brug for 3 lure om dagen.. lige nu er den sidste lur 17-17.30.

De er siden vi blev udskrevet fra sgh blevet svøbt i dyne når de skal sove. Pga logistiske udfordringer har de desuden sovet i deres lifte om natten. Nu pga deres størrelser, er det blevet en udfordring at holde dem svøbt i dynen og de får snart svært ved at være i liften.

Nu flytter vi og planen er at de snarligt skal sove i tremmesenge med dynen over sig istedet for svøbt. Har ...

Annonce

... øvet flere gange at de ikke skal svøbes når de skal sove - det kan de slet ikke finde ro i og jeg har måttet opgive.

Når vi er flyttet skal de også i dagslurerne - når vi ikke er ude at gå sove i soveposer i hver deres store barnevogn uden lift. Måske når vi får indført soveposerne - der er noget løsere end en svøbt dyne - kan afhjælpe deres behov for at blive svøbt til nat.

Men har du forslag til hvordan jeg går fra svøbt i lift til at ligge frit i tremmeseng..???

Med venlig hilsen
Tvillingemor..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Peanuts og børn

Peanuts (jordnødder) - bør ikke gives til børn under 3 år. Det samme gælder andre hele nødder, kerner fra vindruer, popcorn, hele rå gulerødder og lignende hårde fødevarer.

Børn under 3 år vil ofte have vært ved at tygge og bearbejde hårde fødevarer, og der er derfor en risiko for, at barnet fejlsynker - og det kan være meget farligt. I værste fald kan f.eks. en peanut sætte sig fast ved luftrøret og blokere luftvejene. Især peanuts og kerner fra vindruer har vist sig at udgøre...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor