Brev:
Putning af dreng på knap 3 år
6. december 2019
Alder:
2 år, 9 mdr.
Putning af dreng på knap 3 år
Hej Helen
Vores søn som er 2 år og 9 måneder har meget meget svær ved at falde til ro om aften. Når han endelig sover, så sover han fint. Han sover stadig en lur i vuggestuen.
Han bliver vækket mellem kl 6-6.30 hver morgen. Han sover en enkelt lur i vuggestuen. Han sover indenfor på madras sammen med de store vuggestuebørn, så luren er ikke så længe mere. En gang i mellem springer han luren over. Men det gør ingen forskel i forhold til putning.vi har altid haft svært ved at få ham til at sove lige fra han var hel lille. Vi har samme putteritual som altid med en godnathistorie og så 2 sange. Men derefter begynder showet. Om vi er inde ved ham eller ej, så vil han ikke sove/eller kan ikke finde ro. Vi har også forsøgt med stryge metoden som du kalder den. Men han bliver ved med at vil have os hen og holde ham i hånden, bliver ked af det, eller ligger og bevæger sig helt vildt. Dette varer hver aften mellem 1 til 2 1/2 time.
Har du nogle ideer til hvordan vi kan hjælpe ham med at falde lidt hurtigere til ro?
(Han har fået en lillesøster for 3-4 måneder siden, men problemet var der også inden, så vi regner ikke med at det er derfor)
Med venlig hilsen
Jeanette